söndag 26 december 2010

Jul

Julen har kommit och gått, och faktum är att jag haft en hel del hemlängtan. Jag menar, jag älskar att vara här, jag mår verkligen bra av sol och värme och skulle inte för en sekund vilja befinna mig i kyla och mörker, men just över jul kändes det. Det enda stället jag ville vara på var i Sverige, tillsammans med min familj och fira jul på riktigt. För det är inte jul på ritkigt när det är 25 grader och man äter grillat. Förra året var okej, för då var det nytt och spännande och annorlunda. I år visste jag vad som väntade och det var inte vad jag ville. Men det gick ju bra ändå.

Vi började på julaftons eftermiddag med att åka hem till min värdfamilj, leka med barn och lämna julklappar. Med mig hade jag svenska köttbullar och senare på kvällen åt vi middag tillsammans. Jag älskar den familjen. De är min egen familj, de är så extremt varma och kärleksfulla och allt är så naturligt när jag är där. Jag märker verkligen att de ser mig som en av sina egna, de behöver inte anstränga sig eller behandla mig som en gäst. Och jag känner det i kramarna och pussarna jag får. Och jag känner det i kärleken från barnen.

Juldagen firade vi hemma hos Jarrods mamma tillsammans med hennes partner och Jarrods bröder med respektive. Öppnade julklappar redan klockan elva! Herregud! Men jag fick så fina saker, speciellt från er där hemma i Sverige, trots att jag sagt att jag inte ville/skulle ha något. Stefan, Karin och mamma; tack snälla fina. Att ni betalar våra biljetter till Australien uppskattas enormt av både mig och Jarrod, och Jarrods mamma tyckte det var väldigt snällt också. Pappa och Kerstin, er "Svenska för Jarrod" var nog den present som drog flest skratt, helt klockren! Och Farmor, tack för duschkrämen (såklart i en kaffefiltersförpackning!) och boken. Jag önskar jag kunde varit i Sverige och firat tillsammans med alla er.

Juldagen fortsatte med stor lunch (majskolvar bland annat), badminton, volleyboll och även en uppblåsbar pool som vi fyllde med alldeles för kallt vatten. En mysig dag där vi umgicks och hade trevligt. Inte alls vad jag är van vid, men jag har lärt mig att öppna mina ögon och ta in hur andra firar jul. Allt är inte som hemma i Svedala, direkt.

Längst ner ser ni min bästa present från Jarrod. En rosa klocka! Matchar min ipod.













Missa nu inte inlägget här under! Det innehåller en hel del bilder och lite andra spännande saker!

2 kommentarer:

Majvor sa...

Det är därför du varit så tyst, både här och där, för att du haft hemlängtan. Och det är klart det ska vara en meter snö och tjugo grader kallt när det är jul, det blir ju knäppt annars!

Jag var hos Stefan och Karin och Karins föräldrar var också där. Trevligt, gott och avslappnat. Spelade spel efter julklappsutdelningen, jag och Karins pappa vann. :-) Var hemma vid halvtvå eller nåt.

Fin klocka! Och jag hörde talas om den där kalendern till Jarrod, det lät verkligen jättekul!

Anonym sa...

Litar du på den tiden klockan visar jag känner en annan Nixon och den var inte att lita på!
Jag skulle vilja pröva din jul, 25 grader varmt och ingen snö, så himla kul är det inte här uppe. Tanke på väder, så fick jag en bauta väderstation utav Karin och Stefan, går att lagra i datorn och göra div diagram av all mätdata så när jag går i pankis blir jag en väderstation, inte en som släpper väder utan lämnar väder :)).

Pappa