onsdag 30 juni 2010

30 juni

Jag har kommit ur vemodet nu, i alla fall för tillfället. Jag vågar inte ropa hej ännu, men det är helt klart bättre än förra veckan. Och det här är sista veckan, sen är det holidays för Lola, men jag är inte överdrivet stressad över det, hon har en massa aktiviteter på gång och andra veckan åker hon bort med mamma och mormor. Så det blir bara jag, Robert och Theo här. Ska bli ganska skönt faktiskt, jag börjar bli måttligt irriterad på mormor nu. Hon går mig på nerverna.

Helgen var lyckad! Jag och Jarrod bestämde oss för att åka och bada, utomhus.. I uppvärmda pooler dock, men det regnade och var kallt som fan. Men det gjorde att vi fick en hel del motion, då vi sprang hela vägen upp till vattenrutchkanan varje gång. Vi var som små barn igen^^ Och på eftermiddagen gick vi på promenad i skogen med hans pappa och lite annat folk. Kanske inte bästa promenadkläder att ha chucks och jeans när skogen består av lera..

Och inte den här helgen, men nästa, då ni! Då ska jag bli ännu mer kiwi än när jag fiskade, då ska jag nämligen ut och jaga hjort! (Tror jag.. Öhm..). Och helgen efter det åker jag och Jarrod till Rotorua. Livet känns mycket lättare just nu, även om jag verkligen skulle tycka det var så skönt att få åka hem. Jag saknar verkligen Sverige, och hur svårt det än kommer vara att åka härifrån, ska det bli så roligt att resa i mer än ett dygn och äntligen få träffa alla igen. Utom Felicia då, eftersom hon bestämt sig för att åka iväg när jag ska komma hem. Taskmört.

8 kommentarer:

Jarrod sa...

Two things...

First what the heck is a task roach? (Taskmört as translated by google) =/ hahaha! Is it that a roach is always busy? Anyhow I just thought I would share how confusing reading badly translated Swedish blogs really are.

Secondly, not just deer, but wild sheep, wild pigs and maybe possums and rabbits too (they make good stew ^^).

<3 from J

C sa...

Hahaha :D <3

You'll never find out ;)

S sa...

Do you eat possum?!

Taskmört is an kind of rare species of fish . It lokes like a herring and is allways evil...

Majvor sa...

Spännande! Mer spännande än att skjuta med luftgevär på en plåtburk på en pinne.

Jarrod sa...

You can eat possum, but I have not tried. In the wild they often have TB (tuberculosis) which can transfer to humans and is quite deadly I think. So most people don't eat it. Rabbit meat makes a nice stew is what I meant.

Anonym sa...

What is it to eat possum? In Sweden we eat rotten fish, the name on this dish is surströmming and its not made from the fish taskmört. In the northen part of this country surströmming is an delicacy. In the southern part we are a bit more suspicion about this kind of food.

Jarrod sa...

Surströmming sounds interesting. Although last time i tried to eat something rotten from a restaurant that was a delicacy, it wasn't very nice. So I think I would be a little suspicious too.

C sa...

Hahaha, are you thinking about the octupus from the Japanese restaurant Jarrod? :D

And no, you dont want to try surströmming.. I've smelt the smell and after that you do NOT want to put it in your mouth..