söndag 25 juli 2010

Kort inlägg

Grattis Karin på födelsedagen! Hoppas du haft/får en fin dag med god tårta som Stefan såklart bakat ;)

Den här veckan har varit ganska extrem, Theo har varit ömsom horribel ömsom urgullig. Svårt att handskas med. Och jag är på god väg att bli sjuk, lagom till att Robert och Nikki åker till Sydney på torsdag. Men det kommer inte bli så jobbigt tror jag, dessutom ser jag fram emot söndag då Theo ska på sitt livs första "Farty"! :D Hans bästa vän från day care, Troy, fyller fyra och ska ha fekke. Och eftersom varken Nikki eller Robert är hemma så blir jag den som får följa med! Åh det kommer bli så roligt :)

De har dessutom bestämt sig för den nya au pairen som ska komma efter mig. Tysk, tyvärr, men jag skypade med henne idag och har mailat en del med henne och hon är trevlig, inte så jättebra på engelska dock, men helt ok. Hon kommer dock typ en och en halv vecka innan jag åker, vilket kommer bli lite konstigt, men det blir nog bra. Nu ska jag sova bort min sjukhet!

6 kommentarer:

Majvor sa...

Det är en fördel och en nackdel för henne tycker jag. FÖrdel för att du kan visa och berätta och nackdel för att hon kommer känna sig lite utanför när barnen kommer ty sig till dig.

Och för dig kommer det såklart kännas lite tokigt med en "främmande" person där, den där sista, svåra veckan.

Sömn är en bra medicin!

S sa...

Tyskarna; de har inte gett upp idén om att ta över hela världen ännu...

Karin sa...

Tusen Tack Cissi! Vad du är snäll och duktig på att komma ihåg födelsedagar trots att du är på andra sidan jorden :)!

Stefan bakade smarrig pizza till mig istället, och det var nog tur att det inte blev någon tårta så mätt som jag var. Sen har han ordnat överraskningar hela helgen, då jag inte haft en aning om vad som väntat. Fått besöka både slott och herrgårdar kan man säga ;), spännande och mycket trevligt.

Hoppas ni får ett roligt farty tillsammans och att du lyckats mota bort alla sjukdomssymptomen i natt!

S sa...

Cissi! Jag känner mig också dålig. Jag tror att du har smittat mig.

Anonym sa...

Ja, vilken tur att det inte var farsans fel denna gång:-))

Pia sa...

Vad fin din blogg har blivit! :)

Och jag vill också gå på farty.. Men på lördag ska jag gå på stand-up på Grönan med Jon och hans syskon. Hoppas att någon grym typ är där.

<3