måndag 9 augusti 2010

Åtta veckor och haka

Ibland kommer det verkligen över mig; vart tog det här året vägen? Vad hände? Hur kunde tio månader passera såhär fort, utan att jag riktigt hann med? Jag har två månader kvar nu; åtta veckor. Det känns dumt att räkna ner och längta/fasa, när två månader faktiskt är en ganska lång tid. När jag hade varit här i två månader var det jul. För två månader sen var jag i Queenstown och kastade mig glatt ut 134 meter över marken. Om två månader är jag i ett höstruskigt Sverige nu.

Jag blev aldrig sjuk sist jag nämnde det, uppenbarligen lyckades bror min knipa den sjukdomen genom skärmen. Men nu är det nog på riktigt, det värker i hela kroppen och huvudet är som betong. Jättetypiskt, jag som hade ett träningspass inbokat idag, men förhoppningsvis är jag frisk till onsdag när det är kickboxning, och torsdag när det är bryta-armbåge-träning.

Helgen var avslappnande om än inte den bästa.. Hade extrem mensvärk på lördagen, kunde inte röra mig på hela förmiddagen. På kvällen gick vi och kollade rugby på en bar, vilket var helgens höjdpunkt. Det bästa med rugby är när de gör haka. Söndagen vaknade jag när Jarrod gick upp vid åtta, drog mig till nio och sen gick jag för att undersöka vad de mystiska ljuden var. Han skruvade ihop hyllor. Jag fick hjälpa till. Och det förstörde min dag. Herregud, jag har inget tålamod alls och det var verkligen fel grej för mig att göra. Vi kom i alla fall iväg till hans pappa på eftermiddagen för en långpromenad i skogen med hund och sen en roast (allts typ stek? Nä, jag vet inte.. När man gör i ugnen länge) lamb till middag. Här satte dock min sjukdom in och jag kunde inte äta mycket alls.

Jag har haft lite av hemlängtan på senaste tiden, eller kanske inte riktigt hemlängtan, men jag saknar verkligen alla i Sverige väldigt mycket för tillfället. Antagligen på grund av att jag vet att det inte är allt för länge innan jag får träffa er igen. Så om ni som har skype vill hålla er inloggade ska jag vara inloggad också, ofta sen kväll för er, eller förmiddag innan tolv, då är störst chans att jag är inloggad, även om jag inte lovar något. Man vet aldrig vad för spännande som dyker upp här på andra sidan jorden.

Här är en haka, för er som inte är hemma på det området:

2 kommentarer:

Majvor sa...

Det är så häftigt, haka! Kan inte du lära dig det?

Dags för en vårförkylning kanske? Bli inte lika sjuk som Stefan bara, honom var det jättesynd om han hade över 40 grader och sen visade det sig vara halsfluss.

Anna sa...

Haha, jag fastnade jag-vet-inte-hur-länge och tittade på olika klipp med hakas på youtube :D Fantastisk tradition, det måste verkligen bli krig mellan lagen efter en sån start :)