måndag 23 augusti 2010

Helg och vecka

Helgen började med världens mysigaste "cuddle" från Theo. Han och Jarrod hade lekt och han hade skrattat så han kiknat, men så blev han väl trött. Och i soffan satt jag, så han vandrar upp, klättrar upp i mitt knä och sätter/lägger sig till rätta. Dricker även sin nappflaska i mitt knä. Vi satt så i säkert en kvart, och det var så himla mysigt. Sen åkte jag och Jarrod hem till honom, åt middag och tittade på en halv film. Mitt i natten vaknar jag av att han boxar mig typ fem gånger i svanken. Tydligen spelade han vattenpolo och jag var ivägen... Jag är glad att jag låg med ryggen mot honom i alla fall.

På lördagen åt vi god frukost för att sen åka och plocka macadamianötter, om det kan tänkas heta så på svenska? Tog en sväng till Albany där jag hittade världens finaste tjocktröja som jag INTE köpte. Tyckte den var lite dyr (149 dollar, alltså typ 750 spänn), med tanke på att jag nästa vecka kommer ha ganska stora utgifter. Men jag tror jag ska köpa den ändå. Jag vann över Jarrod i foosball (som jag inte spelat sen jag kom hit!) med 10-1, men det ska jag inte skriva om för då blir han arg. På kvällen såg vi på en hel film, istället för en halv. Vi lagade även mat tillsammans, med för små ägg.

Söndagen började med sovmorgon och fint väder! Shorts och t-shirt för hela slanten! Vi knäckte nötterna vi samlade under gårdagen, dock hade de ingen nötknäppare, så vi använde skruvstäd i garaget. Fungera lika bra det. Sen doppade vi nötterna i choklad och rullade i kokosflingor. Hur gott som helst. Sen vårstädade vi Jarrods bil, både invändigt och utvändigt. Hade vattenkrig. Solade litegrann. Brottades. Åkte till hans pappa för bilfix och middag (mmmmm, vild gris? Öh. Fan vad dålig jag är på svenska. Wild pork, i alla fall. Grillad på spett som snurrar.). Sammanfattning: bra helg.

På torsdag ska jag fajtas uppe i ringen. I och för sig mot tränaren, och han kommer säga åt mig vad jag ska göra, men till skillnad från när vi tränar kommer han nu göra motstånd. Det ska bli spännande. Vad gäller jobbet just nu är det mycket. Robert har ett stort jobb på gång (innehållandes ungefär 3000 böcker, skurna i halft. På längden. Snabbversion av böcker, liksom), och Nikki har verkstad här nere. Är alltid minst tre eller fyra pers här som jobbar. Vilket gör att jag jobbar ganska mycket också, ska jobba hela lördagen i helgen. Jag hoppas dock fortfarande att det ska lugna ner sig lite snart, så jag kan njuta och chilla min sista tid.

9 kommentarer:

Moa.. sa...

Åh macadamianötter som e så jävla gott! Vart plockade ni det? O hur? Hur växer dom?

And for your information: VILD SVIN heter de. =oP

S sa...

Hmmm... Det låter som att jag får tänka mig för innan jag bråkar med dig nästa gång!

Majvor sa...

Alltså, jag blir helt förvirrad av tidsangivelserna i kommentarerna. Att Moa kan kommentera i framtiden, det är väl okej, hon är ju där. Men att Stefan kan göra det, och dessutom nästa dygn, det övergår min fattningsförmåga!

Vad du har det bra! Förutom dina allt större luckor i det svenska språket!

De där böckerna skurna i hälften(!) vad ska han ha dem till?

Macadamianötter är hur gott som helst. Och därmed hur dyra som helst också.

C sa...

Moa; de växer på träd! Du vet där vi klättrade uppe bland träden och åkte linbana, precis när man svänger från stora vägen så finns det en farm till vänster där de har ett sånt träd. (Ja, vi kröp under elektriska stängsel..)

Mamma; Moa är i Sverige, så du kan bli ännu mer förvirrad nu ;) Jag tror det kan ha att göra med att ni nog kommenterar i "min" tid, eftersom mina inlägg är i min tidzon, blir nog kommentarerna det också.

Han ska göra någon stor bokhylla där det (med böcker) ska stå "Soon to be in 350 bookshops, or not to be" och så ska det vara en bild på en hand och en dödskalle, som hamlet. Ganska tricky, om jag får säga min mening. Ska bli spännande att se resultatet :)

Anonym sa...

Vildsvin

Anonym sa...

Mufflonfår

Anonym sa...

älg

Anonym sa...

anka

Anonym sa...

Va!?? jag talade bara om vad "vild gris" heter på svenska! Anka... Mufflonfår hmm undrar vem annonym är mer än jag??