måndag 30 augusti 2010

Glass

Jag sitter i vardagsrummet och chillar med Robert. Jag kommer sakna att göra det, han är rätt knäpp. Nyss föreslog han att vi skulle lura den nya au pairen när hon kommer, typ hälla olja i hennes schampoo eller säga att vi sover på trä här i Nya Zeeland. Och så väntar vi på att Nikki och hennes jobbarkompis ska gå till nedervåningen så vi kan äta glass utan att dela med oss. Haha.

Idag jobbade jag i elva timmar. Theo ville inte sova på eftermiddagen, men jag tror han fattade att jag tyckte han skulle det, för han vad väääldigt tyst i sitt rum i en timme. Jag visste att han var vaken (hörde att han bläddrade i böcker), men så länge han var tyst tyckte inte jag det spelade någon roll. Jag behövde lite egentid. Hade ändå jobbat både lördag och söndag. Bara ett par timmar per dag dock, men ändå.

När jag kom hem förra måndagen hade de varit och storshoppat förresten. En ny stor platt-tv, ny mikro och en brödmaskin! Så varje morgon har vi nybakt bröd. Himmelskt. Och vårt vardagsrum/kök ser mycket mer proffesionellt ut. Och jag insåg precis att jag fortfarande inte visat bilder på hur det faktiskt ser ut här hemma. Det kanske jag kan ordna med imorgon. Sen måste jag börja det stora presentköpandet! Herregud. Jag har begränsat mig till nära vänner och familj, men kommer ändå upp i 17 personer som ska ha varsin present. Jag har hittills kommit på vad tre stycken ska få. De resterande 14 vet jag inte än. Det här är värre än julen, må jag säga. Men det ska nog bli bra. Jag hoppas ni blir glada, och om inte, så kan ni i alla fall låtsas ^^

4 kommentarer:

S sa...

Om du har tänkt att köpa något till mig och Karin så skulle vi bli glada för en skylt som varnar för Kiwis (fågeln). Jag vet inte om du såg den som vi köpte, men en sådan till.

Den vi köpte hittade vi i en soveniraffär (säkert felstavat) på Lower Albert st. (Samma gata där vi hittade en affär som sålde Daim, fast på andra sidan.) Nästan nere vid Quay st.

Vi köpte en där texten var Next 1200 km och den var i gul plast och inte speciellt stor, kanske 15x15cm. Kostade runt 5 dollar.

Annars köpte Karin någon hostmedecin som hon gillade. Du kan ju köpa några liter av den annars...

Jag tror inte folk förväntar sig något från dig. Det räcker med att du kommer hem!

Kram

Anonym sa...

Ja, Cissi för mig är den bästa presenten att få krama dig igen.

Kramar Pappa

Majvor sa...

Stackars Tyskan! :-)

Finns inte några av Roberts/Nikkis reklamfilmer på nätet? Vore kul att se den där med alla pet-flaskorna tex.

Angående presenter så sällar jag mig till din fars linje. Det räcker med dig.

Andra presenttips har jag mejlat dig.

Moa.. sa...

Mig behöver du inte köpa nåt till. =oP Men tänkte be dig om en annan liten tjänst. Skulle du kunna kidnappa F & M o ta me dig till Swe?? ;o) Du kan nog få ner dom i en väska. =O)