tisdag 9 februari 2010

Februarimarsaprilmaj

De närmaste veckorna/månaderna kommer bli intensiva. Väldigt intensiva. De kommer antagligen försvinna i ett nafs, och plötsligt har jag bara fem månader kvar. (Vilket för övrigt Nikki insåg. Hon stod och tittade i kalendern vi har, drog efter andan och jag frågade vad det var, och hon sa att hon precis insåg att när den här intensiva perioden är över har jag bara fem månader kvar. Jag har börjat inse att de verkligen tycker om mig..)

Det börjar nästa torsdag när Nikki och Robert åker till Christchurch för att jobba, och jag har barnen i fyra dagar. Nikki frågade om inte Jarrod kunde komma och bo här, det är alltid bra att vara två ifall något skulle hända. Så barnen kommer vara i himlen, eftersom jag och Jarrod lever på isglass. Sen när Nikki och Robert kommer hem den 22a, är det bara två dagar kvar, sen kommer mamma, Stefan och Karin hit! :D

Vi åker till sydön på söndagen, är borta i en vecka, och när vi kommer hem bor vi här och tar hand om barnen (i alla fall jag, jag kommer inte hindra dem från att resa runt Auckland om de vill det) till den 11 när Nikki och Robert kommer hem (ja, igen, de är borta när jag är borta också).

Efter det är det väl ganska lugnt ett tag, men jag tänkte försöka hinna med ett besök i New Plymouth och Lucía i slutet av mars, eftersom hon lämnar den stan i början av april. Så dit går en helg. Sen är det april och påsk, där vi planerar att ha semester i en vecka. Vart vi ska åka vet vi inte, och om jag följer med vet jag inte heller, men det får tiden utvisa. Sen firar vi min födelsedag typ den 16e, eftersom Nikki åker till Europa den 17/18e och är borta i tre veckor. (Ja, hon ska jobba. Ingen semester i den här familjen inte). Och då är det MAJ.

Hur ska detta sluta?

2 kommentarer:

John sa...

Det förstår man väl att vem som helst tycker det är svårt att skiljas från dig.
Tänk inte så långt fram utan lev nu, uppskatta all kärlek du har omkring dig och all kärlek du delar med dig av.

S sa...

Vi åker om 10 dagar. Jag börjar få ångest...