torsdag 11 februari 2010

Ny OS-gren!

Jag tror (och hoppas) att jag hittat tillbaka till den underbart bra sömnen jag hade de första tre månaderna i det här landet. Den senaste månaden har jag sovit väldigt dåligt, vaknat flera gånger varje natt och framför allt haft svårt att somna. Men de senaste två nätterna har jag sovit så gott, så gott. Det finns knappt något bättre än att sova bra. Inatt vaknade jag dessutom till, tänkte att klockan antagligen var fyra-fem på morgonen och att jag snart skulle upp. Icke då, den var bara halv tolv! Så himla skönt.

Annars.. Det är ofantligt varmt. Tryckande värme. Men jag klagar inte, inte alls. Jag njuter fullt ut. Det här är det bästa jag vet. Om jag någon gång får obegränsat med pengar ska jag leva i Nya Zeeland från oktober/november till mars/april, och i Sverige resten av året. Jag mår så bra av värmande solstrålar på solbrun hud.

Haha, idag uppfann vi en ny OS-gren, jag och mina "hosties", som jag börjat kalla dem. Host-parents, alltså. OS börjar ju om två dagar (insåg vi), och eftersom mitt förslag om en intern medaljtävling mellan Sverige och Nya Zeeland inte gick igenom (Robert ville inte höra talas om det, eftersom Sverige kommer vinna överlägset, både eftersom vi har dubbelt så många invånare, men även för att Nya Zeeland bara har åtta deltagare med i OS. Hur många Sverige har vet jag inte, men antagligen en hel del fler..) pratade vi om vilka grenar som är roligast. Robert tycker tyvärr att backhoppning är roligast. Jag hatar backhoppning. Pappa vet. Det är som hästhoppning, ungefär. Jag försökte promota skidskytte, men hade ingen aning om vad det hette på engelska, så jag sa "you know, like crosscountry skiing, but they stop and shoot every now and then". Haha, både Nikki och Robert började asgarva och tyckte det skulle bli väldigt spännande "Ah, he's gone!". Så ja, kanske skulle skidskytte bli ännu mer intressant om deltagarna faktiskt sköt ner varandra..

7 kommentarer:

Majvor sa...

Skidskytte à la boken "Hungerspelen", det vore något det! Spekulativt också med rött blod mot vit snö.

S sa...

8 deltagare! Var det allt de kunde skrapa ihop? Det är ju en och en halv kedja i det svenska hockeylaget. Men å andra sidan var det ju en Australiensare som van en skridskotävling i något OS för ett tag sedan. Alla utom han trillade...

Hur stor är tidsskillnaden mellan Vancouver och Auckland?

Biathlon.

John sa...

Du får ligga lågt när det börjar dra ihop sig till Americas Cup i segling. Där är Nya Zeeländarna rätt outstanding.

S sa...

I DN i morse stod det att NZ skickar 16 aktiva till OS.

Segling, det är ju sånt man gör på semestern...

S sa...

8

John sa...

Julian Drey snowboardåkare är tydligen en snowboard åkare som skall ta guld åt NZ

S sa...

6