måndag 15 februari 2010

It's all about emotions

Den här helgen har innehållit mycket. Känslolivet har åkt berg- och dalbana.

Förväntan. Nervositet. Kärlek. Glädje. Rädsla. Lycka. Medlidande. Panik. Stress. Lugn. Kärlek. Fruktan. Ogillande. Besvikelse. Kärlek. Fysisk smärta. Psykisk smärta. Förvirring. Stolthet. Kärlek. Blyghet.

Det hände en hel del, både bra och dåliga saker. Men allt, även det dåliga, resulterade i att jag och Jarrod kom närmre varandra, lärde känna varandra lite bättre, övervann rädslor. Jag vill inte blotta här vad som hände, men, haha, jag sov halva lördagsnatten på soffan. Vaknade när jag hörde någon spela gitarr i rummet bredvid, gick in och la mig bredvid honom och han spelade mig till tårar. Han är en så sjukt fin människa och jag är så glad att jag har honom.

Jag körde för övrigt manuell bil för första gången sen jag lämnade Sverige! Det gick okej, lite ovant att växla med vänster hand bara. Men det gick utan några motorstopp alls :)

Idag började jag jobbperioden på elva dagar i sträck utan ledighet. Men när de dagarna är slut är mamma, Stefan och Karin här! Jag ser så mycket fram emot det! Den kommande veckan kommer dessutom gå fort, på torsdag kommer Jarrod hit för att bo med mig och barnen medan mina hosties är i Queenstown och jobbar och sen när de kommer hem är det bara en eller två dagar och sen åker jag till flygplatsen för att plocka upp delar av min svenska familj! :)

4 kommentarer:

S sa...

5

carro sa...

aw, fin bild :)

Majvor sa...

Känslorna du beskriver låter som livet, i ett nötskal. Fast lite komprimerat kanske. Snabbspolning.

S sa...

4