torsdag 18 februari 2010

Intense

Idag har varit en rolig dag! Började morgonen med lite OS, vilket blivit en del av vardagen i det här hushållet. SKY (tänk Boxer, typ) har satt in fyra extrakanaler som visar OS 24 timmar om dygnet. Haha, ni kan ju tänka er hur det går. Vid kvart i elva kände jag att jag borde göra något, så jag åkte till St Lukes för att leta present till Moa. Hittade ingenting, men textade personen i fråga och åkte över till henne och Frankie och hängde ett tag. När det var tid att börja upphämtningen av barn, gjorde jag det, för att sen återvända till Morningside och Moa för att barnen skulle få leka lite. I och för sig är Moas barn fyra och sex, så det passar inte helt klockrent i åldrar, men efter att ha varit lite klängig hade Lola kul med de andra barnen. Theo hade kul från början, promenerade runt med en dockvagn :D

Det var fullt hus, eftersom en ny au pair, Ronja, var där med sina två barn också. Hon var riktigt trevlig, och hon är också hemma med ett av sina barn på måndagar och fredagar, så vi ska nog kunna ordna ett par playdater.

Vi åkte hem vid femtiden, och medan Robert lagade middag till oss alla, badade jag båda barnen samtidigt (jag älskar multitasking), åt middag och sen åkte jag och tränade fotboll!

Oj vad kul det var! Har ju bara spelat korpen innan, en match i veckan. Nu är det på riktigt, med ett riktigt lag. Tjejer i min ålder, en tränare och övningar att utföra. Jag är helt slut, kan jag meddela. Har i princip inte rört mig de senaste månaderna, och så är det på gräs. Jag som är van vid lättsprunget konstgräs. Tränaren var riktigt bra också, tydlig och ja. Jag förstod dessutom alla uttryck, vilket jag inte alls väntat mig. Det här ska nog bli bra! Nu ska jag hoppa i säng, är helt utmattad. Fotboll i en och en halv timme i 88-procentig luftfuktighet. Party!

2 kommentarer:

Majvor sa...

Det är bra, då har 75% bra kondis inför turen på sydön!

S sa...

I morgon är det dags...