tisdag 23 februari 2010

I can't breathe when you're around

Nu är de påväg. Om elva timmar åker jag för att plocka upp dem. Jag kan knappt vänta, det ska bli så himla, himla roligt att träffa dem igen. Men samtidigt är jag lite kluven; när de åker hem igen vet jag verkligen inte när jag kommer träffa dem nästa gång. Inte alls. När jag lämnade Sverige i höstas visste jag att jag inte skulle träffa någon på ett år, och jag accepterade det och det gjorde att avskeden inte blev så svåra. Nu när jag vet hur det är att bo här, och vill spendera mer tid än ett år här, kommer det antagligen bli ännu svårare att säga hejdå. Men det är ett senare problem, för tillfället är jag bara lycklig över de kommande två-tre veckorna!

Mina myggbett gör mig tokig. Ni ska se mina fötter. Kanske ska jag lägga upp en bild, kanske inte. Fulla av bett och sår, eftersom jag kliat på natten (skyller vi på) och det börjat blöda. Men kanske är det ett litet problem jämfört med hur det är i Stockholm. Har hört att det kommit ytterligare med snö, och temperaturen håller sig runt -20. Och att gröna linjen bara går mellan Gullmars och Thorildsplan. Haha. Jag tror jag valde rätt vinter att fly. Jag skulle ha brutit ihop vid det här laget, både på grund av kylan, men även på grund av SL. Ni kan inte ha det lätt, era stackare. Kom hit nästa vinter istället, och få myggbett tillsammans med mig! :)

5 kommentarer:

FLI sa...

Röda linjen är också avstängd vill jag informera om. Tackar välidigt mycket för att jag tar bara en buss på 7 min, i värsta fall får jag gå i 30 min till jobbet :)

Carro sa...

Det är galet det här med vädret..men nu får man åka mellan hagsätra och kristineberg med gröna linjen i alla fall, wohooo! jag kommer gärna nästa vinter, betalar du? ;)

Elin sa...

Haha och jag gjorde rätt i att åka upp till Norrland, det är kallare här, typ -25, men mindre snö och strålande sol. Så det är ett härligt vinterväder :)

Men nog skulle jag nog byta med dig...kanske...

Anonym sa...

jag har gömt mig i min säng och inte lämnat lägenheten på många många timmar (dagar?) jag vet inte. men det är gott med chokladbollar, te och pussar! jag och jon pratade igår om att sticka iväg tillsammans några månader i typ höst/vinter och vem säger att det inte blir NZ? <3

Madde sa...

åå Cissi och myggbett, det känner jag igen! :P

JAG HATAR SL nu alltså, mer än någonsin. det tar seriöst dubbla tiden om man ska någonstans. jag har slutat "passa busstiderna" för de kommer ändå precis när de vill, så det gäller att klä sig i tredubbla lager så att man inte fryser ihjäl i kylan. men... jag älskar vinter ändå ^^ höhö. men nu får det gärna bli vår så kan vi fylla år!
puss från din Madde