söndag 7 februari 2010

Svaghet

De senaste dagarna har varit omtumlande, helt klart. Jag borde skriva ut allt som hänt, med alla olika känslolägen, men jag känner inte riktigt för att skriva så mycket just nu. Klockan är halv elva och jag är rätt trött. Har spenderat helgen med Jarrod, igen, och det är bara så himla roligt att hänga med honom. Han är som jag. Vi tävlar i allt. Jag vinner. Utom när det gäller muskelkraft, herregud, jag har inte en chans. Men jag vann två gånger i biljard. Vi har egentligen inte gjort mycket den här helgen. Var på en bbq med några av hans vänner i lördags, vilket slutade i katastrof. Usch. Jag trodde jag kommit ifrån den delen av mig själv. Delen som vill fly, fly, fly när det kommer till sociala sammanhang och jag inte passar in. Och jag kände mig så dålig, så himla dålig, som förstörde Jarrods kväll. Han försökte övertyga mig om att jag inte gjorde det, men jag är inte dum. Jag såg att han hade kul, och hade vi varit någon annanstans, närmre hem, hade jag bara gått därifrån, men det gick ju liksom inte. Någon var ju tvungen att köra bilen. Och hans vänner måste tycka jag är den tråkigaste människan någonsin. För tillfället orkar jag inte bry mig om det, helt ärligt. Då blir det ännu jobbigare.

Idag har vi bara slappat. Varit på Woolworths (mataffär) tre gånger. Käkat middag hos hans pappa, vilken var grym. Badat från hans pappas tomt. Men nu ska jag sova, ny vecka börjar imorgon och jag tänkte hitta på något roligt med Theo :)

2 kommentarer:

John sa...

Man blir inte en ny människa på fyra månader och även att det gått bra mestadels så är man tvungen att acceptera dagar när inte allt är i fas. Då kan det vara svårt att stå emot det som egentligen finns naturligt inom sig. Bara man vet att kraften finns och den har du!!

S sa...

May the force be with You!