måndag 12 april 2010

Back to basic

Idag säger vi varmaste grattis på födelsedagen till pappa och Kerstin! Jag önskar jag kunde vara i Nyköping och fira er, men nu är jag ju här. Men jag gissar att vi har ungefär samma sorts väder, här är det solsken och t-shirtvarmt. Hoppas ni har/hade en fin födelsedag tillsammans!

Annars är jag back to reality. Har ju spenderat tio-elva dagar tillsammans med Jarrod, och igår lämnade han av mig här hemma. Och när jag vaknade i morse; herregud vad tomt det kändes. Som ett hål i magen. Jag blir bara mer och mer kär i den där killen för varje dag som går.

Men vi har haft en grym vecka. Den avslutades med en fisketur på drygt sex-sju timmar. Hur kul som helst! (Kanske delvis för att jag fångade den första fisken och även den största..). Jag fångade en snapper, en kahawai och en tredje fisk som jag inte minns vad den hette, men som var den coolaste. Orange med färgglada vingar typ. Och jag blev lite nervös när Jarrods lina blev avbiten. De sa att det var en haj. Hjälp. Och Katrina fick napp på något jättestort och starkt, som simmade under och runt båten, Neil (Jarrods pappa) kämpade i tio minuter innan linan gick av. Men vi hann se att det var en sting ray. Rocka? (Felicia, den hoppade. Jag var väldigt rädd att den skulle hoppa upp på båten och ha ihjäl oss allihop. Vi minns ju vad Bernt berättade om hoppande rockor!).

Lola har lov den här veckan också, men jag har en del planer för oss. Imorgon ska vi gå på zoo, sen tänkte jag hinna med att ta henne till clip n climb (klätterväggar) och något ställe där man kan måla på porslin, och få det se ut som på riktigt typ. Kanske åka till Wave pools någon dag. Och hösten visar sig från sin bästa sida, det är riktigt varmt och soligt ute, jag kan fortfarande gå i shorts och linne. Men det är extremt kallt inomhus på mornarna, jag vet inte hur jag ska klara vintern.. Men det ska bli spännande att se hur deras vinter är, faktiskt. Jag tror inte det är så illa som alla säger :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för gratulationer.

Majvor sa...

Spännande fisketur! Det är annat än att sitta på en brygga och meta abborre det!