tisdag 20 april 2010

Påfyllning

Jag har ju glömt att berätta. Min garderob har fått tillskott, för ett par veckor sen. Med följande: två tjocktröjor. Två par shorts. En pyjamas (långbyxor och skjorta, ljusblåa. Ser ut som de är stulna från Landstinget..). Ett par vantar. Ett par jeans. En väska.

Och jag betalade inte ett jota!

När Moa hade sin avskedsmiddag var det auktion. Hon och en annan au pair hade en hel del grejer de inte ville ta med sig tillbaka till Sverige, så de gick i arv till oss andra. Vissa grejer går i cirklar, vantarna jag fick till exempel, de hade au pairen som var i min familj för ett år sen. Allt förutom jeansen kommer från avskedsmiddagen. Jeansen fick jag av Jarrod, de är lite långa, men ack så sköna.

Något annat jag fått gratis idag är ett par målvaktshandskar! Min coach sa till mig att gå in i affären Soccer Scene, välja ut ett par och sen inte betala. Så det gjorde jag inte. 325 svenska var de värda, på rea. Jag önskar det kunde vara så varje gång jag var och shoppade..

Ja! Det har jag glömt berätta. De har bytts rum på övervåningen. Lola har fått Theos rum, Theo har fått det gamla gästrummet, och Lolas rum har blivit gästrum. Detta innebär; ingen klampande Lola ovanför mig! Hurra! Lola är jättenöjd med sitt nya rum, hon har fått ett skrivbord. Theo är lite mer förvirrad, han pekar på sitt gamla rum och säger "My room.. Lolas bed..?". Stackarn.

1 kommentar:

Majvor sa...

Strålade idé! I förlängningen skulle ju de som har en au pair kunna ha en färdig garderob som väntar. :-)

Lilla Theo, det är inte lätt att var liten.