torsdag 22 april 2010

Soccer (:

Idag kändes fotboll som fotboll ska kännas: fantastiskt! För första gången sen jag kom till den här ön hade jag en riktigt, riktigt bra träning. Allt fungerade, jag sprang som en tok, och jag sprang rätt. Jag fick passningar, jag slog passningar som gav mål, jag öppnade upp ytor, jag blockerade passningar, jag väggade. Allt gick min väg. Och det här var bara på tvåmålet. Innan, när vi gjorde övningar, berömde min tränare mig inför allihopa. Vi slog långpassningar, först i luften och sen längs marken, och han sa att mina var perfekta och precis som de ska vara, när han gick igenom med alla för att förklara teknik. Då kände jag mig glad.

Jag har dessutom börjat komma in i fotbollsspråket på engelska. Wide=gå brett, line=längs sidlinjen, square=in/ut i vinkel. Och sådär. Men min kropp värker på alla möjliga ställen. Mest är det högerfoten som är drabbad. Jag stukade den förra veckan, den är bra, men så fort jag får en smäll eller trampar lite snett går det upp igen, så jag måste hitta någon tejp eller något så jag kan stödja upp den. Sen har folk en tendens att bara stämpla mig på höger fot.

Idag hade jag och Theo matchande mössor! Blårandiga. När jag hämtade honom på day care och han såg min mössa sa han "my hat!". Men det var det ju inte. Folk log åt mig när de såg oss på gatan.

Musiktips: Dukes - Vampiers. (Finns dock inte på Spotify, ni får gå till youtube)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självförtroende och glädje en viktig idigriens även i fotboll, grattis.
Jo, du har fått brev från Tele2 där dom säger att ditt mobilabonnemang (det du hade i Sverige) åter är öppet. Stämmer det att det ska vara så eller ska Majvor dra i några trådar?
Idag har det snöat igår också förresten, inte aska utan fruset vatten, kass.

Kramis Pappa

C sa...

Ja, det stämmer med Tele2. Eftersom jag ville ha kvar mitt nummer när jag kom tillbaka var vi tvungna att göra så, man kan bara låsa det i 6 månader, låser man det längre går man miste om numret. Men jag är på det abonnemang som är billigast i månaden, bara 25 kr, så det är inte så farligt :) Men tack för omtanken :)