onsdag 7 april 2010

Jag skulle fastna i min ensamhet igen..

Här sitter jag i soffan, solen skiner utomhus men inomhus är det svinkallt. Orkade inte gå ner och hämta strumpor att ta på mig, och mina nytvättade fotbollsstrumpor var här uppe, så dem har jag på mig. Jättemysigt. Jag lyssnar på Lars Winnerbäcks skiva Daugava, och kanske är det därför jag känner mig kluven. Över vad vet jag egentligen inte riktigt, för all hemlängtan har försvunnit igen och jag lever livet. Men den här skivan är känslig för mig, det är nog bara att erkänna. Den släpptes i en väldigt känslosam tid i mitt liv, och beskrev exakt allt vad jag kände och upplevde.

Det känns konstigt att ni går mot vår och sommar, samtidigt som jag går mot höst och vinter. Jätteknäppt. Och snart är det min födelsedag, vilket är ännu konstigare. Det känns inte som att den närmar sig när jag inte lagt vintern bakom mig och börjat få vårkänslor. Fast temafest ska det bli, såklart. Och Robert har sagt att han ska göra en cheesecake. Förra året hade han tydligen köpt en till deras förra au pair på hennes födelsedag, men i år tänkte han försöka sig på att göra en. Jag är ganska säker på att den kommer bli god. Men jag vill ju ha prinsesstårta..? Det får jag säkert ordna på egen hand, i så fall. Och det kan ju inte vara så jättesvårt. Eh.

Imorgon åker Moa hem. Min första kompis här i landet på andra sidan jorden. Hon har lärt mig mycket, fått mig att skratta (dock inte att gråta än) och hon har dragit med mig på äventyr. Med henne i närheten blir det aldrig tråkigt, och kanske är det därför mina första sex månader här varit så bra. Jag har även henne att tacka för att jag och Jarrod träffades. Delvis. Haha. Vi (jag och fyra andra au pairer, och hennes värdfamilj) åt avskedsmiddag hemma hos Moa i måndags, och jag insåg vad jobbigt det kommer vara när jag äter min sista middag med min värdfamilj. Men det är länge kvar, och jag tänker inte oroa mig än.

Det är för övrigt väldigt skönt att ha huset för sig själv, och dessutom vara ledig. Ikväll kanske jag ska ta ett bubbelbad? Mmmm.

5 kommentarer:

Anna sa...

Fy vad glad jag är att du har det så bra! Och fy vad jag saknar dig!

Du borde göra en godis tårta. Likadan som du och jag gjorde en gång i tiden!

Anna sa...

Haha Godis tårta.. skäms Anna. Godistårta menar jag såklart :)

Majvor sa...

http://www.recepten.se/recept/princesstaarta.html

John sa...

Vad härligt det låter att du verkar vara tillfreds med dig själv och stunden. Jag akn skicka en princesstårta om du vill, äggen gick ju hyfsat snabbt.
Här hemma har snön mer eller mindre börjat försvinna, det är bara i norrlägen det ligger kvar. Snart är golfsäsongen här igen. HURRA!!

S sa...

Prinsesstårta? Nog för att du är min lilla prinsessa, men när började du tycka om det? Du kan få min bit!

Det var som när du var liten och vi var hos Farmor på middag. Då var det ofta räkor eller lax till förrätt och jag och Pappa slogs om dina...

Kram