lördag 3 april 2010

Katten spydde precis på mattan..

Yay! Inlägg nummer etthundra :)

De senaste dagarna har varit intensiva, men ack så roliga! Det började i torsdags, som även var Jarrods födelsedag. Jag hade bett att få sluta tidigare (dock blev det inte så jättemycket tidigare, på grund av omständigheter) så att jag kunde åka buss tillsammans med Jarrod ut till honom för en god middag hos hans pappa. Både jag och Jarrod var dock heeelt slut, så klockan nio låg vi i sängen med lampan släckt!

På fredagen vaknade vi halv tio, tog bilen till stranden för en promenad och kikade lite på alla surfare. Vi blev trötta efter allt springande (ja, vi sprang. Nedbrottad blev jag också. Sand i byxan. Mys.) och åkte hem ganska snart, men bara för att återvända ett par timmar senare, tillsammans med ett gäng vänner till Jarrod. Väldigt trevligt, och slutade i en spontan bbq hemma hos Jarrod. Och hans vänner är så coola, och jag känner mig cool som får umgås med dem.

På lördagen hade jag planer för oss (egentligen var det Ronja som hade våra planer, men jag låtsades såklart att det var mina), och vi begav oss till Woodhill Forest och Trees adventures. Tänk stegar upp i träd, säkerhetslinor och balansgång på alla möjliga (och ibland nästan omöjliga) sätt! Svårighetsgraden ökade allt eftersom, likaså gjorde höjden. Jag vann över mig själv och ett par rädslor ganska många gånger, och gjorde läskiga saker. Men det var helt sjukt roligt, verkligen! Jag vill göra det igen. Om ni vill få en uppfattning om vad det faktiskt är kan ni kika in här; http://treeadventures.co.nz/photos/

3 kommentarer:

Pappa sa...

Vet ju snart inte om man vågar träffa dig, värsta superkvinnan, fyrhjuling, dyka med delfiner, klättra i höga träd...
Idag var det premiär BBQ här hemma, grillade fläskottletter, tsatziki och råstekt potatis. Det har varit kanonväder strålande sol och säkert 15 grader i solen, plus den här gången.

Kramar

Maj Korner sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Majvor sa...

Det där lät som ett riktigt äventyr!

Glöm inte ställa tillbaka klockan i natt. Då blir det bara 10 timmars tidsskillnad mellan oss.

Nu är klockan 23.30 (bara för att kolla att jag räknat rätt!)