tisdag 30 mars 2010

Nice nice nice

Idag har varit en nice dag. Vanliga rutiner imorse, vid tio kom Jaimee från Au pair link och kollade läget. Jag fick i och för sig lite skäll för att jag inte dokumenterat allt jag borde, men äsch. Sen åkte jag in till stan och mötte upp Jarrod, vi strosade lite, jag dog nästan innan vi åt äcklig lunch (hans var i och för sig hur god som helst, men den åt ju han upp^^) och sen gick hem till mig och vilade. Han dregglade på min kudde :)

Tog med båda barnen när Lola simmade, och när vi kom hem var maten färdig! SÅ skönt. Och om en kvart ska jag åka och spela fotboll. Sen är tisdagen slut, och det är bara två tidiga mornar kvar sen är det sovmorgon i en och en halv vecka! Jag kan inte vänta! Jag ska inte göra ett dyft. Inte ett jota. Bara det jag känner för. Till exempel bada bubbelbad :)

Igårkväll satt jag, Nikki och Robert och bara pratade i säkert två timmar. Alla har varit så upptagna på senaste tiden så vi har inte riktigt haft tid, men igår var tvn på ljudlös och vi pratade om allt mellan himmel och jord. De försöker hjälpa mig hitta lösningar på hur jag ska göra i höst, de ger mig beröm som gör att jag nästan rodnar, de berättar om sina jobb och det är bara allmänt härligt att prata med dem.

Och ve och fasa förresten! Theo har ju sen andra dagen jag var här kallat mig för Ciia, resten i familjen säger Celia. Men igår, efter han vaknade efter han sovit på eftermiddagen, började han kalla mig Celia! Jag ignorerar honom bestämt när han säger det, jag väntar på Ciia innan jag svarar honom. Vilket i och för sig var ganska roligt en gång, jag satte på honom en tjocktröja, och han säger "Good boy Ciia!". Hahaha.

3 kommentarer:

Majvor sa...

Vad var det du skulle ha dokumenterat?

Har han vänt bokstäverna rätt nu, Theo? Han sa väl Bood goy istället för Good boy förut. Men extra kul att han säger det till dig!

C sa...

En gång i månaden kommer de (eller, ska komma iaf) på besök från au pair link, och man tar upp nya intresseområden hos barnen. Och utifrån det ska man skriva en historia typ, och fota och hålla på.. Och eftersom jag valde böcker förra månaden tyckte Jaimee det var en jättebra idé att jag skulle göra en bok till Theo med bilder på honom i. Jag SKA göra det, jag har bara inte haft tid^^

S sa...

Räcker det inte med att du ska passa två barn med allt vad som hör till det. Måste du börja producera en massa annat också? Är inte Au pair link bara en förmedlare?

Våga Vägra!

Ps Har du sett mitt meddelande på whiteboarden utanför ditt rum?