söndag 28 mars 2010

Internationell fotbollskarriär

Idag spelade jag min första riktiga fotbollsmatch i Nya Zeeland. Försäsongsmatch (våra tröjor ser ut som Celtics, exakt faktiskt) och vi vann med 3-0 tror jag. Kanske var det 4-0. Jag stod i mål de första två tredjedelarna (det var väldigt varmt idag, så vi spelade 3x30. Jag är helt röd i fejjan nu, solkräm hade kanske varit en bra idé..) och spelade mittback sista. Och de spelar 3-5-2! Jag är helt lycklig. Det är bästa uppställningen, den påminner så mycket om Råsunda och det är så roligt att spela fotboll på riktigt igen. På träningarna är vi 20-25 pers, folk är entusiastiska och lyssnar och anstränger sig. Precis som jag vill ha det. Jag älskar fotboll, jag mår så bra av det!

Men det VAR kämpigt att komma upp ur sängen imorse. Jag, Emelie och Ronja hade tremannaparty igårkväll, hemma hos Emelie. Det dracks alkohol (vissa mer än andra) åts morötter, det kastades morötter, det trycktes ner morötter i vinflaskor, det skrattades och det diskuterades. Jag trivdes, och det var en väldigt bra kväll. Jag promenerade hem vid ett-tiden. Och eftermiddagen idag, efter fotbollen, har jag spenderat slappandes i sängen med Jarrod. Han är helt fantastisk att umgås med, det blir aldrig tråkigt. Visste ni till exempel att den första som promenerade över Nordpolen (Sydpolen?) var från Nya Zeeland, och han mördade sina tio medföljare bara för att han ville bli känd ensam. (Så var det ju såklart inte, men så blev det när vi fick bestämma).

Theo tycker väldigt bra om mig för tillfället. Jag är favorit. Ovant, men väldigt roligt. När jag kommer upp för trappan kommer han springandes "there's ciiiaaa!". Det värmer något så otroligt. Igår när jag skulle åka in till stan och sa hejdå till honom började han storgråta. Jag hörde honom ute på gatan, till och med. Lille vän.

5 kommentarer:

John sa...

Kul med att hålla nollan i din första match!! Kul att du är omtyckt och älskad, även att det är självklart för mig att du hålls av.
Fint, nu har du ytterligare en sed att ta med dig hem, att ni leker med morötter.

J

Majvor sa...

Wow, Hammarbyfärger! Så roligt det låter med fotbollen! Både spelet och det sociala.

Jarrod, will you please take a photo of the tee when she's playing? I'd love that!

Jarrod sa...

I will try, but she is very adamant about me not coming to watch her. I think I will have to sneak in and watch her where she can't see

S sa...

Grattis!

Måste vara konstigt att spela i Hammarbys färger. Det enda du måste ha i hjärnan under matcherna är "Hammarby kan inte vinna..."

Nu är vi hemma igen, skönt och tråkigt. Ska till jobbet om en timme, inte lika skönt.

Vi ska försöka ordna bilderna så fort vi kan, vi har inte ens fört över dem till datorn ännu...

Kram

S sa...

Jag glömde.

Sprang premiärmilen i går. 44.18. Ganska bra va?

Hur gick Around the bays?