fredag 26 mars 2010

Helg?

Det känns inte som fredag på riktigt när en grön bil inte står här utanför och väntar på att plocka upp mig. En grön bil med en (här tänkte jag skriva grön..) söt pojke i. Men han har mycket att stå i, och den här helgen kommer vi inte ha tid att träffas alls.

Och jag känner mig ensam. Jag saknar att ha en hel bunt kompisar att texta när inget händer. Jag saknar att få meningslösa sms från alla möjliga håll och kanter. Trots att jag för en vecka sen bestämde mig för att inte sakna, så kommer jag göra det den här helgen. Jag har precis sett åtta avsnitt av Vänner, vilket var roligt. Han i videobutiken sa att jag kunde hyra fem filmer för $10, men jag sa att såå mycket tid har jag inte. Men kanske skulle jag tagit fem. Haha.

Jag funderar på att gå och lägga mig, för jag vet att jag kommer bli väckt imorgon bitti när Lola vaknar. Hon går, som sagt, som en elefant. Och jag vet redan nu att jag kommer vakna sjukt irriterad. Men jag ska försöka tänka på att det bara är en vecka kvar, sen ska jag ha sovmorgon varje dag i tio-elva dagar! Det kommer bli så skönt. Förra helgen sov jag till halv elva på lördagen, det är det längsta jag sovit sen jag kom till NZ. Även när jag festat fram till morgonen har jag vaknat vid nio, och ni som känner mig vet att jag är bra på att sova. Så det har varit jobbigt att inte kunna sova ut alls. Men snart så!

3 kommentarer:

FLI sa...

Har legat och sett flera säsonger av vänner de senaste dagrna :)

Jarrod sa...

Min bil saknas din fina uppfart :(
I was sleep talking again last night! I was talking about living next to a subway, and Rowan (my cousin) tried to mess with my head and told me that I was evil. I told him to fuck off, and kept saying it. I then went back to bed! :O I am abusive in sleep when I am not with you. You need to come and control sleeping me :)

Majvor sa...

Jag sov 12 timmar förra fredagen, det var attans så skönt! Så jag hoppas du får en och annan långsovning också.