fredag 12 mars 2010

Födelsedagar!

Idag är det två födelsedagar som är värda ett eget blogginlägg! Johanna fyller 21, och likaså gör Elin. Dock är jag på andra sidan jorden och kan inte ge er födelsedagskramar, hur gärna jag än vill. Ibland gör det extra ont att vara så långt bort från sina älskade, finaste vänner. För ni är verkligen två av de absolut klarast lysande stjärnorna på min himmel.
Johanna. Du var en av de svåraste att lämna, för jag visste vad jag lämnade dig i. Jag ville fortsätta att finnas där för dig och hjälpa dig igenom allt, men jag vet att du har stöd från annat håll. Vi hade precis börjat hitta tillbaka till vad vi hade för ett par år sedan, men jag vet att när jag kommer tillbaka till Sverige, kommer jag tillbaka till den punkt i vår vänskap där vi lämnade. För vår vänskap är gröpt i sten, den kommer aldrig tyna bort, hur många vattendroppar som än faller, hur många mil som än skiljer. Jag saknar dig här borta, min älskade vän.

Elin. Som du har kämpat de senaste åren. Det känns som att allt har gått emot dig, men att det började vända i och med din utbildning du är mitt i. Vilken för övrigt verkar hur intressant som helst. Och jag tror att det verkligen var rätt sak för dig att göra, och jag är stolt över att du vågade bryta den onda cirkel som du var i. Du är en inspirerande person, du har talat mig till rätta många gånger och lika många gånger har du fått mig att skratta så jag inte kan andas. Dina skratt saknas här på andra sidan jorden.

1 kommentar:

Elin sa...

Älskade du...Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Jag e inge bra på sånt. Men du är bäst, och det menar jag verkligen från mitt hjärta! Du är BÄST! Och jag är så grymt avundsjuk på ditt mod att du vågar göra det du gör. Jag är så glad för din skull och ditt liv du lever där borta. Men jag saknar dig enormt... <3