torsdag 18 mars 2010

Hoppas fortfarande på ett rymdskepp

Jag kanske borde använda fler ord än bilder. Det är ju trots allt en blogg. Även om bilder säger mer än tusen ord. Jag tycker ju om att skriva, jag tycker ju om att få ner mina förvirrade tankar på papper. Fast att skriva för hand är inte riktigt min grej. Är halvvägs genom ett brev till en av de finaste vännerna, men det tog liksom stopp efter ordet "dag". Men jag hade skrivit nästan en hel sida, får jag skylla på. Jag ska avsluta brevet snart, jag lovar. För oh så glad jag blev när det låg ett kuvert med färgglatt pränt i brevlådan. Jag visste direkt :)

Hösten har, som sagt, kommit. Imorse vände jag när jag kom in i köket. Det har gått bra med shorts och t-shirt hittills. Eh. Det var sviiiiinkallt. Jag hatar att de inte har någon isolering i det här landet, jag kommer aldrig överleva vintern. För kommer man väl ut är det ju hyfsat varmt.

Sen sist då? Jag, Theo, Emelie och Tatiana var på zoo i fredags. Såg massa djur, och matade giraffen. Eller, Theo och Tatiana gjorde. Wow! I fredags var det även den sen långt tidigare bestämda vodkafredagen med Moa. Det slutade med en bilfärd ut till Jarrod där jag inte sa ett ord eftersom jag var så koncentrerad. På vad kan ni ju gissa. Lördagen bjöd på en så himla avslappnad dag, och barnvaktning på kvällen. Jag däckade i soffan kvart i nio. På söndagen var vi mer produktiva! Sparkade lite boll i parken, försökte överlista naturlagar (Jarrod försökte i alla fall. Jag sprang så fort jag kunde, och han knuffade mig bakifrån för att komma först till bollen. Resulterar i att jag stupar i backen och sen var det inget mer med det fotbollsspelandet. Mitt knä ser för hemskt ut, men det gör inget och Jarrod, du är INTE tillåten att säga att du är ledsen igen) och åkte sen på födelsedagskalas! Det var varmt och mättande. Fiskdamm också. Bästa.

Måndag.. Där slutade de spännande sakerna att hända, och jag saknade Odenplan och Sverige rent allmänt. Tisdag och Jarrod kom och drog med mig på promenad genom stan, mest för hans studier, men även för lunch. Onsdag och jag var ensam med Theo på eftermiddagen eftersom Lola åkt iväg med mamma på äventyr. Robert fixar hämt-thai och jag blir obeskrivligt mätt. Var fortfarande mätt imorse, likaså var han. Gick ner till Movies in the park och delade filt med Moa, Rosh, Ronja och Emelie. Filmen var bra och enkel, och jag kan inte låta bli att tycka att det är ett väldigt bra initiativ. Gratis bio liksom. Även om det kan vara störande att bo mitt i det, när man inte är nere och ser filmen. Sen städade alla efter sig :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför saknade du just odenplan?

Movie in the park låter grymt! Är det hela tiden?

Hälsa Jarrod att om man puttas (och jag har ju mycket dagiserfarenhet, så jag vet) så säger man förlåt, ger sin kompis en kram och sen fortsätter man leka som världens bästa vänner. Vill man så gör man blås-puss-kram proceduren. Så när ni ses kan du be honom blåsa på ditt knä ge det en puss och en kram och sen är det glömt ;D

PUSS PÅ DU
/Nina

Anonym sa...

Lite fundersam att Cissi blir knuffad, du ska vara rädd om min preinsessa, Jarrod :-).
Det känns lite som Tensta det här med bio i parken, brukar ju vara något liknande om sommrarna på grönområdena.
/J

Jarrod sa...

Jag menade inte till. Och jag gjorde blås-puss-kram förfarande

C sa...

Nina! Hej, vad fint att höra från dig :) Jag vet faktiskt inte alls varför jag saknade odenplan, fick bara lust att åka 515 hemifrån mig ut till Odenplan och skrota runt..

Movies in the park har hållt på halva sommaren ungefär, men som jag förstod var det sista gången nu i onsdags.. Men det är verkligen någon som Stockholm borde ta efter, det finns ju hur många parker som helst! :)

Och ja, han blåste-pussade-kramade faktiskt. Men vad han menar med "förfarande" kan jag inte riktigt lista ut.. Antagligen menar han faktiskt, eller fortfarande, eller förförande.. Det är liksom en mix av alla tycker jag^^

PUSS! :)

Anonym sa...

Å andra sidan, Jarrod. behöver kanske Cissi en puff åt rätt håll :-).

/J