fredag 14 maj 2010

Grattis grattis grattis (och simning)

Idag, kära vänner, fyller min storebror år! Dessutom så ojämnt som 31. Det är ett ganska fult nummer, jag har svårt för treor i allmänhet, och ettor är rätt trista de med. Så se till att fylla 32 ganska snart, det ser mycket bättre ut. Jag saknar min storebror ganska ofta, jag tänker att när jag kommer tillbaka till Sverige ska jag bjuda in mig själv på middag ganska ofta, för det är roligt att hänga med honom. Han är ganska lik mig på ganska många sätt; han är dålig förlorare, han brukar skratta så det kommer mjölk ur näsan och han har samma föräldrar som jag, hör och häpna! Men trots att han är tio år äldre än jag kommer vi väldigt bra överens, och jag känner att ju äldre vi blir, desto bättre kontakt får vi. Jag minns när jag var typ tolv och flög ensam för första gången, för att hälsa på honom nere i Malmö där han pluggade. Det var häftigt. Och när vi träffade hela AIKs trupp på flygplatsen.

Så kort sagt; Grattis Stefan på födelsedagen! Present från mig kommer nog om ett par veckor, jag ÄR så dålig på att skicka saker i tid. Jag antar att vi är lika på den punkten också, så du har nog överseende. Hoppas du får en grym födelsedag och att du får fina presenter :)

Annars kan jag berätta att jag åkt på en förkylning nu också, förhoppningsvis är den anledningen till min trötthet. Och jag och Theo har simmat idag och det är så sjukt roligt, det är nog en av sakerna jag kommer sakna mest härifrån. Idag simmade han med en flytbräda (?) och sparkade sig själv framåt, med huvudet ner i vattnet, och efter det övade vi på att dyka! Han satt på en stor skumgummigrej i vattennivå, på knä, med händerna på huvudet (hur söt som helst) och dök i med huvudet först för att plocka upp en leksak på botten. Så sjukt duktig!

Det är dessutom annorlunda från Sverige; i Sverige lär vi oss simma bröstsim när vi börjar simma, här lär de sig crawla med huvudet under vattnet och andas när de gör armtag, ni vet. Alla ungar simmar så. Jag vet inte ens om jag kan det. Haha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt, om man nu kan säga så, med förkylningen som du nämner kanske är roten till din trötthet. Det låter som du har mycket att göra så att kroppens immunförsvar inte är som det ska.
Stefan lärde sig också simma med huvudet under vattnet, nu har han det bara under armen :-).
Hoppas du och Jarrod får en lugn och skön helg, man kurerar förkylning med whiskey du vet, helst Bowmore eller någon annan dyr sort.

Kramar Pappa och förmodligen Kerstin, hon är på väg mot Gotland för minisemester.

S sa...

Tack!

Du är välkommen hit på middag hur ofta du vill! Jag ser fram emot att få reta och bråka med dig; jag saknar det. Men nu är det inte så lång tid kvar. Det där med mjölk ur näsan var det länge sedan det hände, jag har fått lite bättre självkontroll nu när jag passerat 30 och blivit gubbe.

Jag kommer också ihåg när du var nere hos mig. Det var roligt, och du var modig som gick fram och fick hela truppens autografer, det hade inte jag vågat.

Minns du när vi var på Tivoli i Köpenhamn med mamma och pappa och pappa åkte något som motsvarade flygande mattan? Han lät ganska roligt då; Oooooooooo, Oooooooooo, Ooooooooo...

Idag ska jag åka ut till Gällnö för att fira Fredriks 30 års dag. Han fyller visserligen år i januari, men sköt på firandet tills nu. Jag hoppas att solen tittar fram, just nu är det lite för grått för min smak!

Kramar

Kerstin sa...

Vad tycks om 49 resp 56? Sympatiska siffror, eller hur?
;-D
Kan hälsa från Österholmarna. Har fått ett par trevliga dagar med dem på Gotland. Hemresa idag kl 14.