måndag 17 maj 2010

Pics

När Theo fortfarande hade sitt långa hår. Det känns ovant att se bilder från när han hade det, det var ju extremt långt! Även om han var innerligt söt, så ser han bättre ut nu. Mer som ett barn än som en bebis.

Höhö. Spritpenna. Inte.

Jag bestämde mig för att ta av honom tröjan, och det såg ju ut att vara ett bra beslut.




I det här huset kommer man inte undan arbete, även om man är gäst. Jarrod fick en hög ved och ett par handskar, sen var det bara börja sortera och placera i hög. Men min värdfamilj tycker om honom, vilket underlättar en hel del.

Har jag sagt att jag ska åka till Queenstown förresten? Den tredje juni åker jag, och kommer hem igen den åttonde, fem hela dagar med äventyr och skratt. Det kommer bli awesome! Ska bo hos Lucia och hennes värdfamilj halva tiden, och andra halvan i Queenstown. Lucia bor ungefär en timme utanför stan. Sen får vi hoppas att jag kommer hem levande, förresten. Tänkte nämligen hoppa bungy jump. Det vore nåt för pappa, det!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå, för mig?! Stefan då?? Förresten är det nog inga problem håller på med att måla gaveln på ladan, en balansakt på 12 meter med stege utan någon gummisnodd som garanterar en mjuk oförberedd nedfärd, så det så. det är väl vedfamilj och inte värdfamilj ser det ut som.

Kram pappa

S sa...

Vad gör ni med alla ved?

Det är kul att se bilder från huset och veta att jag varit där själv. Jag vet hur det ser ut vid sidan om och hur det luktar. Det är trevligt.

Vad roligt att åka till Queenstown igen. Jag kan tänka mig att det blir lite mer action än när du var där med pensionärerna...

Kram

Moa.. sa...

Har Lucia flyttat till syd ön??

C sa...

Stefan; vi eldar den? ^^
Moa; japp, hon skulle ju bara vara här i 6 månader från början, men hon trivdes så bra och hennes första familj behövde bara hjälp under sommarhalvåret, så då flyttade hon till sydön istället :)

S sa...

Eldar? Det känns inte som en storstad i I-världen på 2000 talet. Föreslå att de ska bygga ett fjärrvärmeverk i stället... (Farawayheatingfactory)