måndag 10 maj 2010

Juni juni juni


Jag skulle behöva en riktigt lång sovmorgon. Jag är helt slut, hela tiden. Det är ingen tid på dygnet som jag känner mig pigg och utvilad, allra minst när jag vaknar. Jag vet inte vad det är, jag har en känsla av att det kan vara på grund av att förra veckan var väldigt känslomässigt laddad, och att min kropp reagerar med att vilja sova. Men jag har inte sovit ut än, trots att det varit helg. Och sova ut lär jag inte få göra förrän andra helgen i juni, gissar jag. För i hela maj kommer jag jobba hur mycket som helt, både Nikki och Robert har jobb på gång, och de filmar samtidigt. Och sen, efter allt och som tack för att jag kommer ha jobbat så mycket, åker jag till Queenstown och Lucía i fyra dagar! Nikki ska dessutom betala flygbiljetten. Och eftersom Lucía är skyldig mig pengar från när vi var i Kaikoura, kommer det bli en billig semester :) Jag längtar redan!

Det var mors dag igår, men jag hann inte blogga. Tänkte blogga när vi hade lagt oss, men jag var alldeles för trött, så en mors dag-hälsning kommer här istället! Hoppas Stefan uppvaktade dig mer personligt än jag, och att du fick några fina blommor eller kanske en chokladask :) Själv spelade jag fotboll (vi vann med 1-0), var barnvakt och hängde med Jarrod. En ganska trevlig söndag faktiskt.

Mamma frågade efter bild på Theo sen han klippt sig. Här har ni honom, utan fina lockar i nacken =/

Förresten, Stefan; nej, det var inget orange kuvert med elefanter på i paketet jag fick av er.. Vad hade ni stoppat i det kuvertet egentligen? För tullen hade öppnat paketet och i så fall har de beslagtagit kuvertet! :o

7 kommentarer:

FLI sa...

Men men men. Varför klippte han sig :( Vi har inte morsdag förens den 30 maj.

C sa...

För att alla trodde han var en tjej =/ Det var inte bra för hans image ;)

Haha, what? Jag trodde mors dag var samma-lika över hela världen :o Haha..

Anonym sa...

Man ska akta sig för rosa och orange elefanter :)

papa

Majvor sa...

Hade ingen aning om att det var mors dag. Och det var det ju inte heller!

Han är söt nu med, Theo! Han är ju inte direkt snaggad.

Och jag väntar med spänning på Stefans förklaring om elefanterna.

S sa...

Fan ta posten och alla deras anställda, hoppas de går i konkurs. Det här var det sista brevet jag skickade med dem.

I kuvertet låg ett långt brev som jag skrivit och pengar som jag tänkte att du kunde köpa en varm tröja för. Kan du inte maila mig ditt kontonummer så ska du få pengarna ändå.

S sa...

Jag har reklamerat både hos den svenska och Nya Nyzeeländska posten. Jag har även gjort en polisanmälan hos den svenska polisen, men hos NZ polisen gick det inte att göra en anmälan om man inte var på plats. Kan inte du gå in på närmsta poliskontor och göra en polisanmälan. Någon ersättning kommer vi aldrig att få, men jag tänker se till att alla berörda myndigheter kommer att få lägga ner så pass mycket tid att det kostar dem minst så mycket som har försvunnit.

Tullen har jag glömt. De ska få de också!

Nu djävlar.

Anonym sa...

Tur att man inte är Tullare längre.

John