torsdag 27 maj 2010

Long time no see

Här har det varit tyst ett tag, jag ber om ursäkt för det. Men jag har haft en hel del för mig den senaste veckan och har inte riktigt känt mig inspirerad att skriva heller..

Förra helgen var rolig, lördagen spenderades i Orewa tillsammans med Jarrods kompisar, och jag lärde mig nästan åka skateboard! Jag kände mig SÅ cool. På söndagen spelade jag match, jobbade ett par timmar och åkte efter det till Jarrod för att spela Crash Bandicoot! Så himla roligt, har inte spelat det sen dagarna i Bromsten i Niklas sovrum. Dock hade jag inte en chans mot Jarrod, men det ska vi nog ändra på snart.

Nu i veckan har jag hängt en himla massa med Emelie och Ronja. Vi har ätit middag och druckit vin två kvällar i rad, och vi har lekt på dagarna. Igår spelade vi playstation, Tekken 4. Mina tummar gör extremt ont idag, och ändå lyckades vi inte vinna över gubben vi förlorade mot 50 gånger.. Livet ÄR surt.

Jag har köpt en ipod. En rosa. Jättefin och jag är alldeles kär. Den har radio och kamera och stegräknare. Och 16 gb minne. Och på tal om att köpa saker så har jag hittat en ny favoritaffär! En affär med hur snygga kläder som helst, t-shirts med tryck och allmänt coola saker, och den är billig! Jag köpte två t-shirts och ett linne för $40 (200 kr).

Och det konstigaste av allt; Apple har inte dragit pengar för min ipod än. Idag är det en vecka sen jag köpte den. Tänk om jag fått den gratis, vad glad jag skulle bli!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man blir lite nyfiken på hur det gick i matchen. Här hemma regnar det för det mesta men inga kläder som rår på ett dåligt väder, eller hur :-).

papps

C sa...

Vi förlorade matchen med 3-2.. Vi ledde med 2-0 efter kanske sju minuter, men efter det slappnade vi väl av eller något, för de var inte bra, laget vi mötte.. Men å andra sidan spelade inte vi på topp heller, så..

Här regnar det också för det mesta. Och det regnar mycket.. ^^ Men ibland skiner solen också, idag har jag gått i jeans och linne :)

S sa...

Det regnar bara i Nyköping, på Ön skiner alltid solen!