lördag 1 maj 2010

Jag bet min tunga när du log

Mitt i allt födelsedagsfyllande har det ju varit vardag också. Den har travat på i ganska snabb takt, den har en tendens att göra det. Idag är det lördag och det är maj. Vilket innebär att jag om ganska exakt fem månader måste lämna landet. Jag får bokstavligt talat ont i magen när jag tänker på det. Så därför tänker jag inte tänka alls på det! (Även om orden som Jarrod sa igår när vi sa hejdå gjorde så sjukt ont, just för att jag visste att det var sanningen. "But you know, long distance relationships doesn't work.")

Han är för övrigt och skjuter ankor den här helgen. Jag har i uppdrag att vakta hans bil, den står här utanför. Hur man nu vaktar en bil? Jag menar, om någon gör inbrott är det inte mycket jag kan göra ändå, jag lever ju ett liv också. Om jag inte skulle bo i den under helgen, och det har jag ju ingen lust med. Men vi har lyckats med att träffa varandra varje dag i en vecka, vilket har varit trevligt.

Theo har klippt sig. Eller nej, det har han ju inte såklart. Men Robert har klippt honom. De fina, långa, lockarna är borta. Kaputt. Han är inte lika söt längre. Faktum är att han ser ut som ett litet tjockt barn, och han ser ut som vem som helst. Förut var han ungen som folk tittade på och log åt mig, just för att han var så extremt söt. Nu är han bara en i mängden. Det suger att vara en i mängden.

Jag har bestämt mig för att spendera tid med mig själv den här helgen. Inatt sov jag i tolv timmar, till exempel. Var i och för sig till St Lukes imorse med hela familjen, men snart åker jag in till stan och gör lite seriös shopping. Ikväll ska jag barnvakta, och imorgon har jag match. Ja, på tal om fotboll förrsten. Mitt lag ska på cup, vilket jag såklart tyckte lät hur kul som helst. När är cupen? Nionde oktober. Tre dagar efter jag måste lämna landet. Inte okej. Funderar på att skriva till Immigration och fråga om jag får stanna lite längre.

Och sen jag skrev sist har jag fått ännu fler paket! Fick paket från Stefan och Karin i förrgår, med massa saltgodisar (jag ska tvinga Jarrod att äta dem också!), en bok och ett memory. Memoryt var hur kul som helst, jag och Lola spelade det igår. Och igår fick jag även present från Jarrods pappa och hans flickvän, ett par örhängen.. Jag ska göra dem till ett halsband, tänkte jag.

6 kommentarer:

FLI sa...

SKJUTER HAN OSKAR???????????????? :O

C sa...

Åh nej. Jag har inte ens tänkt tanken.. Shit, shit, shit.. :o :o Men åhneeeej. Oskar kommer hata mig för alltid nu :(

Majvor sa...

Har Oskar emigrerat? Nä, du kan nog vara lugn Felicia!

Cissi, kan vi inte få en bild på den nya Theo?

Och gör det, skriv till immigration och säg att laget kommer förlora om du inte får stanna kvar över cupen.

För övrigt är det tolv grader ute. Utan sol.

Anonym sa...

Låter som om Oskar ligger risigt till vem han nu är.

Jag undrar om det inte finns speciella visum för idrottsmän som utövar sport i andra länder än i sitt eget hemland. Jag tror klubbarna brukar fixa sådant.
Men jag och Kerstin tänker vinna miljoner på Lotto då kan vi anställa Jarrod på gården som hönsvakt.
Pappa

S sa...

Vem e Oskar?

Igår var det 18°C. Vi var inte och såg på någon brasa aktivt. Vi såg bara Sara och Stefans grannar som eldade.

Anonym sa...

Jag har åtminstone ett bra exempel på att det Jarrod sa kan vara helt fel! Ett par kompisar till mig har varit lyckligt gifta i många år, och stora delar av den tiden har de tvingats leva i olika världsdelar och med långa, dyra resor för att ses. Just nu bor de tillsammans, men snart är det dags för olika värlsdelar igen. Så tappa inte hoppet! Är förhållandet tillräckligt bra så löser ni det!

Kerstin