onsdag 12 maj 2010

Onsdag morgon

Idag är en sån dag som man bara vill ligga inomhus inkurad i en filt, och det är nog vad jag tänker göra också. Det blåser och regnar ute, och är inte trevligt överhuvudtaget. Till skillnad från i förrgår när det var 20 grader varmt och solsken.

Inatt sov jag i elva och en halv timme. Gick och la mig klockan åtta för att få bukt med min trötthet, och visst, jag kände mig hyfsat utvilad när jag vaknade imorse, men nu är jag lika trött igen. Herregud, vad kräver min kropp av mig egentligen? Och nu på morgonen pratade jag med Johanna på Skype i en timme, med videosamtal. Hur kul som helst! Det är så fint när du har vänner som du inte har pratat med på hur länge som helst, men när man väl pratar så är det som det alltid varit.

Igår var jag på Mt Eden tillsammans med Ronja och Nancy, och deras barn. Blåsigt, men roligt. Det är sån skillnad på fyraåringar och tvååringar.. Både positivt och negativt. Haha.

Vilket hattigt inlägg det blev. Jag har egentligen inget vettigt att skriva, förutom att jag fortfarande längtar till första helgen i juni. Och till Stefan; maila mig om hur mycket pengar det var i kuvertet och om du har något sorts kvitto på att du skickat det (när jag skickar paket härifrån får jag ett kvitto som jag behåller tills jag vet att det kommit fram), så ska jag snacka med tullen och framförallt posten här, för jag tror det var de som hade öppnat paketet, för det var igentejpat med tejp som det stod NZ post på. Skitförbannad blev jag när jag läste vad som måste ha hänt, att någon girig typ snott kuvertet. De kunde i alla fall ha lämnat kvar brevet..

4 kommentarer:

Felicia sa...

Snor dom din post :o Spännande att dom tror att dom kommer undan med sånt

sv; Vi kommer nog åka från den 1 oktber till ett land i europa. Så vi kommer nog komma hem samtidigt :)

S sa...

Något kvitto har jag tyvärr inte. De gröna påsarna köper man som vilken vara som helst på ICA, och jag har i alla fall aldrig fått något kvitto.

Jag överdrev kanske lite i går, men jag blev arg på hela systemet (fast jag har gjort en polisanmälan och reklamerat hos svenska och Nz posten). Som du skrev själv, pengarna spelar inte så stor roll, men brevet hade de väl kunnat lämnat kvar. Det verkar som att det är NZ posten som gjort bort sig, jag ska nog skriva ett mail...

Lägg inte ner så mycket tid och ork på det här, det är inte så viktigt; bara tråkigt.

Kram

Felicia sa...

(fick du mitt brev då? med en ny toffs i?)

C sa...

Felicia: Japp, ditt brev fick jag. Dock var toffsen väldigt tajt, så jag har den inte på mig =/ Och som svar på din första kommentar: nja, du kommer nog vara borta när jag kommer hem isf, mitt visum går ju ut den 6e oktober, och för att vara på den säkra sidan kommer jag nog åka några dagar tidigare ^^ Men vi lär ju träffas, hoppas jag :o