torsdag 13 maj 2010

Järnbrist?

Något är på tok, det är inte normalt att vara såhär trött och orkeslös. Jag snittar tio timmars sömn varje natt, ofta även mer eftersom jag går och lägger mig så tidigt, ändå kan jag knappt hålla ögonen öppna. Jag hoppade över fotbollen i tisdags för att jag var så orkeslös, och det känns som att jag kommer göra detsamma ikväll. Jag kanske har järnbrist. Då blir man trött. Men hur får man i sig järn om man inte kan äta blodpudding? :o

Annars är vädret intressant. I måndag och tisdags var det strålande sol och tjugo grader. Igår var det storm. I och för sig en tropisk storm, så det var förhållandevis varmt, men det blåste kastvindar och regnade brutalt. Idag har vi haft lite av varje, både ösregn och solsken. Just nu är det blå himmel, men det förvånar mig inte om det börjar regna om tio minuter. Det är liksom så i det här landet. Man måste vara förberedd på allt.

Trots min extrema trötthet har den här veckan gått fort, det är redan fredag imorgon. Jag ska barnvakta på kvällen och halva lördagen, men det är inte så farligt. Sen kan jag även säga att min pusselbit nu har blivit röd! Ganska fränt faktiskt. Bild kommer kanske senare.

6 kommentarer:

Jarrod sa...

If you still feel like this on the weekend I will take you to the doctors. Maybe you have glandular fever which can make you really tired and can be quite bad. Have you had any pain in your spleen? :(

Feel better <3

Anonym sa...

I agree with Jarrod. It's not normal to be tired like that and still sleep 10 hours a night.
A visit to the doctor and leave some samples to find out what maybe can be wrong.


Hugs from an anxious dad.

Majvor sa...

Om du inte förändrat dina matvanor väldigt drastiskt så tror jag inte på järnbrist, du har ju alltid haft bra järnvärde när du lämnat blod, eller hur?

Men tröttheten är helt klart en indikation på att något är i olag. Man kan ha infektioner som man inte märker på annat sätt. Så bråka inte utan följ med Jarrod till en läkare.

Pappa och Kerstin sa...

Grattis på namnsdagen Linnea!
Har NZ namnsdagar i almanackan, och vad är det i så fall för namn idag där borta?

Anonym sa...

Grattis du också Majvor alias Linnea.

John

Du Cissi det kan ju vara en hösttrötthet du lider av, som vi här hemma inte tänker på eftersom vi har vår vårtrötthet :-)

John

Pia sa...

dude! jag är nyfiken på pusselbiten! vad har du gjort? :)