tisdag 26 januari 2010

Hmpf

Idag har inte varit min dag, kort sagt. Har pms så det skriker om det (det är snarare Theo som står för skrikandet, men ja. Ni fattar metaforen) och allt blir så mycket jobbigare. Eftersom Lola och Robert är iväg och hälsar på Roberts mamma och hennes man under veckan, var jag ledig medan Theo var på day care för första gången på ett par månader. Tog chansen och åkte till New Market för att shoppa lite. Tjena. För det första är det typ 30 grader varmt och fuktigt, och sen med pms. Det gick väl sådär.

Och att ha tålamod med Theo som börjat skrika igen.. Nä. Försökte säga till honom vänligt ibland, men det slutade med att jag bara ignorerade honom totalt. Orkade verkligen inte. Inte alls. Men trots att jag vet vad mitt humör beror på, har jag inte kraft att påverka det. Sucks.

Mitt mål med shoppingen idag var att köpa nya flipflop, för de jag har börjar se sina sista dagar.. De börjar bli väldigt tunna inunder, och jag vill gärna ha nya innan de går sönder helt. För nej, jag använder inte skor överhuvudtaget nu för tiden, det är alldeles för varmt för det.

Och jag trivs med mina helger också. Vi lever på isglass och godaste frukostar du kan tänka dig. Isglassen är inte dålig den heller, man kan äta hur många som helst. Eller så kan man äta persikor mitt i natten. I mörkret. Det slutade med att Jarrod kastade, jag skulle fånga, men den träffade mig på näsan. Aj, liksom. Han är en bra kille, den där.

2 kommentarer:

S sa...

Kasta persikor på min lillasyster. Jag måste tala förstånd med pojkvaskern när jag kommer ner!

John sa...

Ja, man skola icke kasta persikor för flickor:-)