torsdag 21 januari 2010

Sömn

Fram till för ungefär en vecka sen har jag sovit helt underbart bra här i Nya Zeeland. Jag har somnat inom tio minuter om kvällarna, och oftast sovit hela natten utan att vakna. Det har i princip aldrig hänt tidigare i mitt liv, och jag njöt verkligen.

Det är ett minne blott nu. Jag är tillbaka till mina sömnproblem jag hade i Sverige, och jag antar att det beror på att jag börjat forma ett riktigt liv här, med allt vad det innebär. Tankar. Jag har för mycket att fundera på, det är för mycket tankar som rör sig inuti. Igårkväll var jag helt utslagen och gick och la mig klockan nio. Sista gången jag tittade på klockan var den runt tolv, och sen vaknade jag 6:30, en och en halv timme innan jag behövde gå upp. Vilket gör att jag är ännu tröttare idag, men vet redan nu att jag inte kommer kunna sova inatt heller. Det är bara så sjukt tråkigt att ligga och vrida sig timme efter timme.

Nästa helg (tror jag att det var..) ska vi åka på mini-semester! Till Coromandel, som är en ö utanför Auckland, i tre nätter. Dock kan jag få dela säng med Lola, vilket kan bli intressant, men det löser sig. Och så hoppas vi på kanonväder, så vi kan hänga på stranden dagarna långa! Mmmm.

1 kommentar:

Majvor sa...

För mig är det det otänkta, det jag egentiligen inte vill tänka på, som dyker upp när jag inte vill det.

Kan du inte dela dina tankar med någon, de brukar bli mindre påträngande då.

För saker man pratar om får bättre proportioner och bättre perspektiv om man delar dem.