måndag 11 januari 2010

Kaikoura, dag 4

Dag fyra börjar egentligen mitt i natten.. Vi var, såklart, väldigt trötta efter vår intensiva dag, och satsade på en tidig sänggång. Den blev inte så tidig som vi tänkt, eftersom vi skrattade för mycket, och Lucía är för bra på svenska, men vid tio-halv elva kom vi i säng i alla fall. Dödströtta. MEN! Ni som har följt med från början vet att förra gången jag och Lucía sov på samma hotell gick brandlarmet. Vad tror ni händer den här natten?

Jo, se på fan, vid halv tolv blir vi väckta av ett alarm och en röst som säger "There is a fire. Pleace evacuate the building" Jaha. På med tjocktröja, ut i kylan. Igen. Vi kunde inte förstå, vi bara skakade på våra huvuden. Helt sjukt, vad är oddsen liksom? Men det var ingen brand, det kom två brandbilar för att konstatera det.

Äventyret på dag fyra börjar igen vid sju-tiden på morgonen. Eller, egentligen började det på vår väg till Kaikoura, när vi åkte förbi ett ställe fyllt med fyrhjulingar och tänkte "Dit vill vi!" Hittade ett anslag på hostlet, ringde och bokade tid för en två och en halv timmes-tur i bergen på varsin fyrhjuling. Magnifikt.
Varken jag eller Lucía har kört fyrhjuling förut (vilket jag trodde skulle göra mig nervös, men inte alls, jag var bara så pepp) så vi och de tre andra som skulle med fick öva lite på grusplanen innan vi begav oss iväg. Upp i bergen, på dammiga vägar. Mina ögon var svarta efteråt, och ansiktet helt dammigt.

Men det var värt det. Så sjukt roligt att köra fyrhjuling, och så himla fin natur. Helt otroligt. Jag önskar mig en sån när jag fyller år. Pappa och Kerstin; ni kan väl skaffa en till Strogen? Det skulle ni väl ha nytta av? Typ. Öh.


Har inte tid att skriva så mycket mer nu, ska upp och käka middag innan jag svälter ihjäl. Men vi gjorde inte så mycket mer på dag fyra. Sov och vilade upp oss. Packade för hemfärd. En sammanfattning av min semester kommer i nästa inlägg :)

6 kommentarer:

S sa...

Man kan koppla en plog på en fyrhjuling, och då har pappa och Kerstin nytta av en sån...

Ser roligt ut!

S sa...

Man kan koppla en plog på en fyrhjuling, och då har pappa och Kerstin nytta av en sån...

Ser roligt ut!

J sa...

Man skulle ju kunna koppla en plog till den, då har man ju nytta av den. :-))
Det är kö bakom dig.

C sa...

Hahaha, Stefan blev ägd :D

Majvor sa...

Det där så roligt ut att det inte är sant!

FLI sa...

Tror ni har ett pryomaniskt spöke som följer efter er