onsdag 6 januari 2010

Kaikoura, dag 1

Nu ska jag berätta om vår resa till Kaikoura, en av de vackraste platser på den här jorden, helt klart. Jag delar upp det dagsvis, annars blir det så sjukt mycket att läsa.


Både jag och Lucía var chockade när vi kom fram till Kaikoura. Allt hade gått så bra, helt perfekt. Redan på morgonen när jag körde Lucía och väskorna till busshållplatsen, körde hem igen och promenerade tillbaka. Tajmade perfekt, och samma sak när vi bytte till bussen mot flygplatsen. Perfekt tajming där med. Så vi tog oss till flygplatsen utan missöden, och hade gott om tid.

Väl där skulle vi checka in våra väskor, där det enda man kan kalla missöde inträffar. På grund av min klantighet. Man checkade in på egen hand, och först kom en fråga "have you packed your bag by yourself?" och jag klickar "yes", nästa fråga är "are you carrying anything dangerous?" och efter den frågan står det att jag inte kan fortsätta min incheckning, utan måste gå till någon personal. Gör så, och det första hon frågar är "are you carrying anything dangerous in your bag?" och då inser jag. Haha. Jag klickade yes där också. Synd. Men jag fick följa med ändå.

Kommer till Christchurch, hittar vägen till Shuttlen som tar oss till Juicy car rental, där vi hämtar bilen. Killen som hyrde ut den till oss var nog extremt nervös att den inte skulle komma tillbaka i samma skick. Vi var väldigt glada, skrattade åt allt. Vägen till Kaikoura visade sig vara enkel, rakt fram. Seriöst, rakt fram, hela vägen till vi kom till vårt Hostel. Där checkade vi in och fick världens minsta rum. Men det räckte för oss.

Gick ut och käkade middag, utsvultna som vi var. Kom tillbaka till hostlet och såg en extremt vacker solnedgång. Trivdes med livet, gick till sängs för att dagen efter vara redo för att möta valar på nära håll.

4 kommentarer:

Majvor sa...

Den solnedgången gick inte av för hackor!

Och jag är så imponerad av allt du tar dig för med på egen hand!

Cissi sa...

Haha, vänta bara till dag tre, då ska du få höra om vad jag tagit mig för på egen hand! :D

Majvor sa...

Jag kan knappt tåla mig! Värsta cliffhangern ju.

C sa...

Jag menar dag fyra. Lite förvirrande, men dag fyra är det du ska vänta på!