tisdag 12 januari 2010

Lite blandat sisådär

Jag har haft lite problem med att komma tillbaka till verkligheten. Vi hade det så himla bra i Kaikoura, jag och Lucía, så att komma tillbaka och börja jobba igen kändes inte helt party. Det var likadant igår, hade haft en underbar helg, och att jobba igår var inte kul alls. Men idag har jag haft roligt, och jag vet ju att det är därför jag är här; för att leka med barn. Det är bara det att de blir lite tröttsamma ibland, och när du fått smak på vad mer som finns i det här landet är det svårt att inte vilja ha mer.

Men när det känns jobbigt tänker jag bara på fredag! För på fredag är det Big Day Out! Jag är så pepp. I och för sig ser det ut att bli regn, vilket känns lite trist, men i det här landet kan vad som helst hända vädermässigt. Och jag ska se Jet, jag ska se Rise Against och jag ska se Muse. Och en massa andra band. Och jag ska gå med en tjej som jag träffat en gång tidigare. Det är så avslappnat här, och jag har liksom tagit den attityden till mig. Man behöver inte känna någon till 100 % för att kunna umgås.

På tal om avslappnad attityd. En grej som jag tyckte var väldigt främmande i början var att folk körde bil i flipflop. Ibland även barfota. Erkänn att det i princip aldrig skulle hända i Stockholm.

Nu är jag en av dem som kör bil barfota och i flipflop. Same-same. Folk går och handlar barfota. DET skulle aldrig hända i Stockholm. Det är därför jag diggar NZ så mycket; de är så avslappnade, till allt. Jag ska ta med mig den attityden till Sverige, jag lovar! (I alla fall på sommaren)

Jag har dessutom börjat få en ordentlig bränna nu. I alla fall på armarna, magen/ryggen är väl lite sisådär, och benen är bruna ungefär upp till knäna. Fötterna har spår efter flipflop på ovansidan. Jag trivs, sa jag det?

6 kommentarer:

S sa...

Muse och Rise Against på samma konsert? Eller är det typ vattenfestivalen?

Jag har precis börjat lyssna på Muse, tack vare min elev. Hon är ett stort fan och såg dem på Hovet. Rise Against har jag visseligen bara hört en låt med, men den är bra (jag antar att du vet vilken).

I morse hade jag lite svårt att somna om när Karin gått upp. Jag funderade ett tag på att gå upp och ringa dig, men insåg att det var kväll för dig och säkert en massa bestyr. En annan gång, om du vill.

I dag var det härligt vinterväder. -7 och disigt, så att allt blev helt vitt. Perfekt springväder!

Kul att semestern var rolig, vi planerar vår...

Kram

S sa...

Förresten, när är bröllopet?

C sa...

Ja, det är typ vattenfestivalen. Eller bara en-dags-festival. Massa olika band spelar på olika scener :)

Klart du kan ringa, men blir det inte väldigt dyrt? :o Om det är billigare att ringa till hemtelefon så är vårt hemnummer +6493764880

Bröllop? Vem ska gifta sig? :o

S sa...

Jag tänkte på skype.

FLI sa...

men åååh. ta massor med bilder under dagen! Och tänk på mig under Jet - Move On! <3

C sa...

Stefan: ah, jag visste inte om du vågade dig på såna nymodernigheter, men visst. Jag är online när jag är uppkopplad oftast :)

Felicia: Såklart jag kommer. Antagligen kommer jag gråta också ;)