torsdag 12 november 2009

As life should be

Idag är det soligt igen, och min förkylning har börjat lägga sig, vilket är perfekt. De senaste två dagarna har jag varit helt däckad, men nu är jag på banan igen. Och jag njuter verkligen av att kunna leva så som det är tänkt att man ska leva, så som jag levde de 13 första åren i mitt liv. Att ha möjligheten att ta en fotboll och kliva en meter ut, och kunna använda den direkt. En betongvägg och en boll är allt jag behöver. Jag njuter av att vi har garagedörren öppen och låter inomhus vara utomhus, och utomhus vara inomhus. Att vi blandar luften. Jag vet att det är såhär jag vill bo, att det är såhär jag alltid velat bo. Nu får jag bo såhär i ett år, och jag tänker njuta fullt ut.

På lördag är vi bjudna hem till Roberts syster Rachel på BBQ. Jag har minst sagt höga förväntningar på detta! Det ska bli ytterst spännande. Och sen på onsdag åker Robert och Nikki till Sydney, och Rachel och Roberts mamma Ruth kommer och bor här med mig. Jag har ändå bara varit här i en dryg månad, så de tycker att det är lite mycket begärt att jag redan ska ta hand om båda barnen samtidigt i fyra dygn. Och det kanske hade blivit lite extremt.

Eftersom jag var dunderförkyld i måndags har jag inte fått testa mina nya fotbollsskor än.. Men de står här, vita och fina. Antagligen enda gången de är vita, eftersom fotboll spelas på riktigt gräs här. Och ja, jag vet, om eventuella fd tränare läser det här; man ska inte köpa vita fotbollsskor. Men nu är jag i NZ och här är allt tvärt om! Jag har i alla fall gått in dem :)

3 kommentarer:

Majvor sa...

Ah, BBQ, äntligen! Jag har förstått att det är en vanlig umgängesform där, det ska bli intressant att höra vad du tycker.

Hur är det med maten annars, vad äter ni? Lamm? Nyttig mat?

C sa...

Vi äter väldigt mycket grönsaker. Dock inte så ofta färska, så jag har fått vänja mig vid ångade (är det ordet..?), men det går bra :) Lamm är det vanliga, medan typ vanlig köttfärs (som den ska vara) är det ovanliga. De gör vanligtvis köttfärssås på lamm, men vill de få det mer smakrikt använder de bifffärs? Haha, tre f! :D

Ina sa...

"Åh, inomhus vara utomhus, utomhus vara inomhus" Du är som NZ's egen Ernst Kirschteiger :)

Låter som att du har det hur fint som helst, mycket härligt :)