måndag 2 november 2009

Sport, och lite annat. Mest sport

Vilken natt det har varit. Hittade en sida igårkväll där man kunde se matchen för dryga hundringen, så det köpte jag. När jag sen skulle logga in gick det väl sådär.. Men vid tjugo över tre hade jag både bild och ljud, och det fungerade hur bra som helst! Men första halvlekt från AIKs sida fungerade väl inte direkt lika bra. Alldeles för mycket snedsparkar och missade passningar/mottagningar. Nerver, nerver. Men så fort de kom ut i andra halvlek, och Mutumba fick bollen, blev jag lugn. Jag kände igen AIK igen, de spelade som de spelat hela säsongen; med full kontroll. Jag grät tre gånger under natten; vid 1-1, vid 1-2 och vid slutsignalen. Jag är så glad, så himla glad.

Men nu handlar ju den här bloggen faktiskt om mitt liv här i Nya Zeeland, inte om svensk fotboll. Så här kommer en uppdatering.

Cissi vs. Mickey 1-0. Nyss var han uppe och trampade på köksbänken, ett glas vatten stod på köksbordet. Jag smög fram, tog glaset och KAPOOWWW!! Fullträff. Jag kände mig så nöjd. Katten blev blöt. (Katten, som igår blev kallad både känguru och häst. Han ser ut som en känguru och går som en häst)

Jag var på Thairestaurang i lördags med fyra andra au pairer, varav en är min sms-kompis. Vi hade riktigt trevligt, och hade det inte varit för att jag var så djävulskt trött igårkväll, hade jag träffat dem igen innan tre av dem återvände till sina hemstäder. Men nu har jag fler personer att hälsa på ute i landet! :)

Nikki håller just nu på att filma en reklamfilm. För glass. Mmmm. Vi har massor av glass hemma. I och för sig bara av en sort (såklart), men den är väldigt god. Typ Magnum, fast lite annorlunda :)

Den här veckan är det någon sorts speciell vecka. De smäller raketer och på torsdag gör de upp eldar med en stackars "guy" högst upp, som de bränner. Roberts vän Rod (som verkligen ser ut som jag tänkt att killar från NZ ska se ut) försökte (knapphändigt dock, han visste knappt själv) förklara vad det handlade om. Det var någon Guy Feux (ja, han heter Guy, vilket gör allt ännu mer förvirrande, och efternamnet vet jag inte hur man stavar, men det uttalas fox, men är ingen räv) som skulle provspränga napalm, men blev upptäckt och mördad. Typ. Jag och Rod diskuterade även sport. Nya Zeeland har (till skillnad från Sverige) fortfarande chans att ta sig till fotbolls VM! Om ett par veckor spelar det mot Bahrain? Nej, jag vet inte vilka. Men om de vinner har de tagit sig till VM. Jag hoppas på det, så jag har något lag att heja på i vinter. För ja, det är vinter här då..

5 kommentarer:

Majvor sa...

Fawkes heter han, snubben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Guy_Fawkes

Jag ska hälsa från Janne Karlsson, vi träffade honom på kyrkogården i lördags.

Unknown sa...

Synd att AIK vann vi som håller på Blåvitt. En tröst är att Linköpings damer tog SM-guld och Åtvid kom upp i allsvenskan. Söt liten kille du har.

Anonym sa...

hur är en nz vinter? :)

C sa...

En vinter i NZ är regnig. Men temperaturen håller sig runt behagliga tio grader (plus alltså..), så det borde inte vara så förfärligt :)

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar