fredag 27 november 2009

Dentist

Om två timmar ska jag till tandläkaren. Nikki och Robert frågade inte ens OM jag ville, de ringde och bokade tid och ordnade så att någon av dem kan ta barnen. De är så himla snälla.. Men jag håller med om att jag kanske borde gå till tandläkaren. Igårkväll tog jag två panadol (typ panodil) vid sjutiden och en vanlig ipren halv tio precis innan jag gick och la mig. Vaknar ändå vid elva av att jag har så himla ont att jag inte vet vad jag ska göra.. Får se vad herr tandläkare säger. Måste skriva upp ord som är bra att veta, och ta med mig lexikon, för tandläkarord är inte min starka sida på engelska. Jag lovar att komma med en utvärdering om hur det är att gå till tandläkaren i NZ! Jag hoppas det är häftigt.

3 kommentarer:

Majvor sa...

Allt du behöver förstå är: I will have to remove it! :-p

Det är inte alltid visdomständerna får plats, det kan ju vara det som gör ont.

Och jag måste säga att du har det himla bra, jag hade minsann låtit dig fixa tandläkartid själv!

Hoppas det har gått bra nu.

Unknown sa...

Stackars dig som har tandvärk.
Tur att ni har fint väder i alla fall. Synd att du inte kan vara med och äta julbord på söndag. Vi kommer att sakna dig.

S sa...

Som tur var lyckades tandläkaren lägga bedövningen bra när jag drog ut mina visdomständer. Det kändes ingenting, man bara hörde hur det knakade och knastrade när tänderna lossnade. (De sitter ganska nära öronen.)

Det jobbiga komm efteråt, när jag skulle försöka sova. Så fort jag försökte lägga huvudet på kudden känndes varje hjärtslag som att det skulle spränga huvudet. Det verkligen pulserade i hålen där tänderna varit, jag sov sittandes den natten.

Det blir små kratrar där tänderna suttit, där fastnar det mycket skräp, så det gäller att hålla rent. Annars blir det inflamerat, och det är inte heller så roligt kan jag tänka mig.

Jag hoppas att du inte blir för avskräckt nu... Du har säkert jättebra tänder som inte behöver dras ut!

Hoppas att tandläkaren är snäll mot dig och att allt löser sig!

Kramar!