tisdag 24 november 2009

Frågestund

Här borde jag kanske skriva något också. Dock är jag liksom tom på ord, vet inte vad jag ska skriva om.. Jag kanske borde ha en allmän frågestund? Ni får fråga, och jag får svara! Det var en bra idé tycker jag. Fråga vad ni vill veta, och jag svarar efter bästa förmåga. (Kom nu inte med några raketforskar frågor, utan mer frågor om mitt liv här som ni har funderat på. För även om ni frågar, så kan jag nog inte ta reda på allt för svåra saker..)

Theo utvecklas för varje vecka känns det som. Han snappar upp nya ord nästan varje dag, och han har lärt sig räkna till tre. Han har börjat säga "thank you", han har börjat skälla på Mickey när vi andra gör det och det är bland det sötaste jag vet. "BICKEY, NO!" Han har även börjat lägga till en frågande ton i vissa ord, till exempel "mummy..?" när han vill ha uppmärksamhet. Väldigt söt.

På lördag ska au pair link ha en BBQ på en strand 3 mil härifrån, Long Bay. Jag hoppas på fint väder, och att jag får låna Roberts bil. Vilket påminner mig om att jag måste fråga honom. Och snart måste jag börja köpa julklappar. Känns ju sådär när det är 20 grader varmt ute..

Okej, ge mig era klurigaste frågor, och jag ska ge er mina klurigaste svar!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag undrar om du provat dina nya fotbollsskor ännu?
Har du hittat några trevliga fotbollsmänniskor att prata boll med?
Hur ofta lagar du mat?
Vad lagar du då?
Har du bjudit dem på något typiskt svenskt, och vad tyckte de om det?
Är du på stranden ofta? Badar? Temp i vattnet?
Vad gör egentligen Mickey som är så hemskt? Vad skiljer honom från Ziggy?
Kan du inte ta lite foton i huset (ditt rum bl.a.), trädgården, lekplatsen, bilen mm och lägga ut så vi får se hur din vardag ser ut?

Så där ja, då har du lite att bita i!
Vi är nyfikna, vet du. Allt du skriver skriver vi ut och skickar till Farmor så hon också får ta del.

Anonym sa...

när får jag ett vykort? jag kräver ett till min samling! dan leder än så länge. HEJA!

Majvor sa...

Det där med maten undrar jag oxå. Och om ni äter mycket får.

Vad växer i trädgården? Om du inte kan namnen på engelska så går det bra med latin. :-p

Känner du dig helt bekväm med att prata engelska? Känns det som du har flyt och börjar få dialekt och slangord?

Hur är människorna du möter? Öppna och lättpratade? Vänliga och hjälpsamma?

Har hittat någon ny musik från NZ som du gillar?

Hur är grannarna?

Anonym sa...

Om du umgås mycket med Theo när han lär sig prata, kommer han börja prata som du gör då? Typ engelska med lite svensk brytning? Onee, toe, treee?