fredag 13 november 2009

Morgonvanor

Jag har vissa problem när det gäller mornarna här i NZ. Jag är morgontrött, det är det nog ingen som har missat, men jag har börjat vänja mig vid att behöva vara pratbar om mornarna.. (Ja, mamma, jag svarar på tilltal, men jag startar helst inga konversationer på egen hand..) Men när Robert en morgon försvinner iväg medan jag och Lola äter frukost, och kommer tillbaka med en kamera så känns det lite som att gränsen var nådd. Men det var inte oss han skulle fota; det var min macka. Han har varit imponerad över mitt sätt att lägga den skivade bananen på, så han ville ha en bild på det.

I onsdags ville jag ha lite variation (även om jag inte är mycket för variation just om mornarna, jag vill helst tänka så lite som möjligt) och hade avokado och morot på mackan. Robert tyckte jag var sjuk i huvudet. Okej, det sa han inte, men jag förstod att det var det han menade. Råa grönsaker hör inte till vanligheterna, och att ha det på mackan, till frukost. Nej, vet ni vad! Men jag står på mig.

Men Robert är lika konstig han. Han äter gröt till frukost (jag gör inte det, eftersom sylt i princip inte existerar här, och gröt utan mjölk och sylt känns inte helt okej. Jag kan äta det till lunch ibland, med färsk frukt, men så kreativ orkar jag inte vara om mornarna) och till gröten har han mjölk. Fair enough. Men han har även flingor! Typ All Bran. Till gröt? Och det är för honom helt normalt.

Om jag inte passar mig kommer jag antaligen återvända till Sverige med helt sjuka frukostvanor..

2 kommentarer:

Anonym sa...

gör du det så får du minuspoäng!

C sa...

Åhnej. Har någon mer fått poäng för nåt coolt? Let me know! :D