söndag 1 november 2009

Sex timmar och 45 minuter till avspark..

Alarmet står på 02:45. Nerverna befinner sig fortfarande innanför kroppen, antagligen på grund av att jag inte är i Sverige, inte är i Stockholm, inte är i Göteborg. Där allt händer. Där nerverna legat utanpå kroppen i flera dagar redan. Där stämningen antagligen går att ta på.

Men jag är ändå ganska nöjd med att befinna mig på andra sidan jorden. Det skulle vara för psykiskt påfrestande att vara allt för närvarande. Här är det i skymundan, här händer det inte riktigt. Men där, hos er, händer det. På riktigt. Det är svårt att greppa. Och jag ska lyssna på Radiosporten på internet. Hjälp. Det kommer bli en prövning. Och antagligen lär jag inte kunna somna om när matchen är slut, oavsett resultat.

Håll nu alla tummar för att Lennart Johanssons pokal återvänder till Stockholm och Solna.

1 kommentar:

Majvor sa...

http://fotboll.expressen.se/Allsvenskan/1.1761967/se-guldfinalen-direkt-pa-webben

Vet inte vad det kostar dock.