lördag 28 november 2009

Tandis

Okej, efter hotmail från mamma. (Haha, och inte hotmail som i e-postkontot, utan hot som i att hota någon och mail som i ett elektroniskt brev..)

Igår hade jag tid hos tandläkaren klockan 2:45pm (jag har lärt mig använda det sättet att tänka på klockan nu!) och jag var där i utsatt tid. Fick fylla i ett papper med adress och sjukdomar och allergier och sånt. Fick prata med tandläkaren som var snäll och använde enkla ord, eftersom jag sa att jag inte är riktigt hemma med tandläkarord på engelska. Jag förklarade hur ont jag hade och var, och han började snacka om någon röntgen som röntgade hela munnen och käken (jag såg apparaten, den var enorm), men vi gjorde en vanlig som vi gör i Sverige för att se att tanden inte växte snett. Det gjorde den inte.

Det var en tv i taket med en musikkanal på. Praktiskt. Men jag blev jättefull i skratt (han var tvungen att fråga om allt var okej..) när de satte på mig ett par skyddsglasögon. Tänk såna du har i träslöjden när du svarvar eller borrar. Genomskinliga i plast. De skulle jag ha på mig när han bökade i munnen, och spolade rent och så. Jättetöntigt.

Men det var inga fel alls, jag fick smärtstillande och penicillin att hämta ut på apoteket nästdörrs. Där mannen i kassan var extremt obehaglig.. Kallade mig vid namn, tittade konstigt på mig och sa konstiga saker..

Nu har jag inte tid att skriva mer! Blir upphämtad om en liten stund för resa mot Long Bay där solen kommer skina. För det gör den inte här. Nästa gång jag skriver ska jag berätta om igårkväll/inatt. Gosh.

2 kommentarer:

Majvor sa...

Ah, det var så effektivt med hot! :-)

Men allvarligt, det känns lite jobbigt att veta att du har ont och sen inte få veta hur det går.

Hade du en inflammation då, eftersom du fick penicillin? Och bra att tanden hade plats att komma upp på.

S sa...

Fegis!

Be dem dra ut tanden, det har både jag och farsan gjort!

Gosh? Som långben?

Kul låt!
http://www.youtube.com/watch?v=iMZ2BQoPdhY