tisdag 1 december 2009

Bilder från senaste veckan

Det här är vad de sysslar med i NZ. En stackare sitter och borrar hål i x antal tomma vattenflaskor, en annan stackare trär dem på en tråd. (Eller så jobbar man som art director)..
Long Bay. Tyvärr valde ju solen att inte alls skina den dagen, men det var häftigt ändå. Antar att det är ännu finare när solen skiner.

De EXTREMT läskiga svanarna. Förstå, för det första är de svarta. De har röd näbb och röda ÖGON. Och de är nästan dubbelt så stora som svenska, vita svanar..


Där stod vagnen. Herregud vilken traumatisk dag det var. Jag tänkte att vi skulle mata fåglarna i lugn och ro, så som jag gjorde när jag var liten. Vi började lätt med att kasta till änderna i vattnet. Men jag trivdes inte helt med att ha Theo så nära vattnet, så vi gick till gräset. Och svanarna kom. Nära. Jättenära. De var (ursäkta svordomen) fan större än Theo. Så jag visste inte bättre än att plocka upp honom i famnen, så att han inte blev uppäten. Vi hade massa bröd kvar, och de gigantiska svanarna kom bara närmre och närmre hela tiden. Så fort jag kunde gjorde jag mig av med brödet (utan att för den delen riskera att kväva någon av fåglarna) och gick hela tiden i cirklar för att hålla dem ifrån oss. När brödet var slut ville jag inte leka längre, men det ville fåglarna. Flydde i panik, men insåg att vagnen var kvar. Omringad av fåglar.



Tog en cykeltur på en solig dag förra veckan. Hade Coxs bay som mål, men hamnade först i något reservat. Sen hittade jag Coxs bay. Satt på en stenmur vid vattnet och bara njöt i säkert 45 minuter.

Jag sitter för övrigt och käkar daim. Mmmmm. Tänkte på det häromdagen, undrade varför de inte uppfunnit det här, det är ju en klockren choklad. Så kom ett stoooort paket från min fina storebror idag, innehållandes alla möjliga (och omöjliga, typ jäst och autografer) saker! Jag blev väldigt glad över allting. Tack fina storebror)

5 kommentarer:

Gina Stormbom sa...

I´ve so linked you on my blogg !
www.ginastormbom.blogspot.com

S sa...

Varsågod söta lillasyster!

Du får tacka Karin också, det var hon som stod för det mesta av godiset. Kan du inte bjuda din familj på djungelvrål (om du inte redan gjort det) och filma deras reaktioner?

Jästen kan du använda om du inte hittar någon riktig jäst där nere. Om du använder torrjästen måste dock vattnet vara lite varmare (det står nog på paketet).

Vissa av sakerna var inte helt aktuella, jag hoppas att det gav lite ändå, och nu har du en dubblett förstår jag... Ge Lucia en vet jag...

Om jag inte missminner mig helt var du ganska rädd för fåglarna i Lötsjön också så det var imponerande att du ens gav dig ut och matade odjuren!

Har du bakat ännu?

Jag vill se en bild av köket och ugnen!

Och så undrar jag fortfarande åt vilket håll virveln i badkaret går åt!

Kramar

Majvor sa...

Fina bilder! Det ger så mycket med bilder, då ser vi allt det där som vi inte vet hur det ser ut.

Läbbiga svanar! Jag hade gjort som du, helt klart. Fast mycket tidigare!

Och det där garaget, det står aldrig nån bil där va? Det verkar alltid vara upptaget av något projekt.

Reklamfilmen med klapparna, har du en länk till den också?

För övrigt slog just termometern om till minusgrader.

C sa...

Stefan; Jag hade med mig djungelvrål när jag kom, och Robert tyckte det var gott faktiskt :) Även om han reagerade väldigt roligt första sekunderna ^^

Jag har inte bakat än, den här veckan verkar bli lite kaos. Kanske hinner jag på fredag, jag lovar att komma med rapport!

Och jag glömmer att titta på virveln varje gång. Jag tror inte det virvlar så mycket alls, faktiskt.. Ska försöka komma ihåg ikväll :)

Mamma; Haha, nja, det är ofta det är workshop där nere.. Men det går i perioder.

Vet inte om jag har någon länk till julklappsreklamen.. Den är inte mycket att se egentligen, men jag kan fråga Robert.

S sa...

Workshop, det kan jag nu...