onsdag 23 december 2009

Lite uppåt nu då

Okej, kanske dags för ett lite mer uppåt inlägg. Även om morgonen var jobbig, jag bad om att få promenera Theo till day care, bara för att få samla tankarna på vägen hem. Men sen dess har det rullat på, jag, Lola och Willow for till Western park med picknick och lekte i två och en halv timme. Riktigt roligt och avslappnande faktiskt. Och just nu ligger jag i min säng och lyssnar på Miley Cyrus - party in the USA och skrattar lite. Den är lite i lördags. Ganska mycket. Är den populär i Sverige också?

Jag har insett hur van jag är att prata engelska nu. Ibland tänker jag "shit, hur fan förstod han vad jag sa?" för jag tänker att jag pratar svenska.. Efter en konversation kan jag tänka tillbaka och inse att ja, vi pratade faktiskt engelska. Inte svenska.

Nu är det snart julafton för er, här är det inte julafton förrän den 25e. Vilket i praktiken ändå innebär att vi har julafton nästan samtidigt, eftersom jag är 12 timmar före :) Nikkis mamma har varit här ett par dagar nu, och åker med dem till Brisbane nästa vecka. Hon bor i Indonesien och ska flytta till Ryssland om ett halvår typ. Hon är väldigt trevlig, jag tycker om henne. Till christmas day lär det ju dyka upp en del människor, men jag har ingen aning om vilka. Det visar sig. Jag ser bara fram emot när det är över, och det blir den 28e, när Lucía kommer hit! Åh det ska bli så roligt :)

Inga kommentarer: