måndag 14 december 2009

Längtan

Nu längtar jag till julafton. Eller, juldagen, blir det ju. För imorse kom Robert in i köket med ett väldigt grönt paket (jag har lärt mig känna igen paketen som kommer från Sverige. De är oftast till mig, dessutom) och jag var påväg att ta emot det när han tvärvände och la det under granen. Men ja, det är till mig. Från farmor. Men jag måste vänta jättelänge innan jag får öppna det! Jag undrar vad som är i.

Jag längtar verkligen till den 28 december också. Då ska jag hämta Lucía på flygplatsen, och vi ska spendera ett par dagar här i Auckland innan vi beger oss till Sydön den 1 januari. Flyger till Christchurch (dessutom flyger vi helt sjukt billigt, ca 1300 svenska kronor för båda, tur och retur!) och har där hyrt bil som vi kör upp till Kaikoura. Sen blir det äventyr för hela slanten! Whalewatch första dagen och simma med delfiner andra dagen. Vad vi ska roa oss med resten av dagarna återstår att se, men eftersom vi har en bil är vi ganska fria och kan ta turer runt Kaikoura. Det kommer bli så himla roligt!

3 kommentarer:

Majvor sa...

Jag ringde farmor i morse och läste upp det du skrivit om paketet!

Det KAN hända att det kommer fler paket av den illgröna sorten. Bring-gröna.

S sa...

Nu är jag klar med all klappar, nästan...

Du känner ju mig ganska bra, så mitt paket kanske blir mer av ett nyårspaket. men den som väntar på något gott...

C sa...

Jag känner att jag borde skicka nåt till Sverige också, men har inte hittat några bra grejer än.. Men jag siktar in mig på januari, då har det roliga från julklapparna precis tagit slut och det är dags för något nytt kul :)