torsdag 17 december 2009

Intensivt

Herregud vilken dag. Och den har bara börjat! Ligger i min säng helt utslagen, men när jag har skrivit klart det här ska jag ta hand om tvätten och promenera upp till Ponsonby Road för att köpa ett par julklappar. När jag ska hinna tillbaka till Newmarket för att hämta den bästa julklappen till Lola, vet jag inte riktigt. Lördag, kanske..

Morgonen började med att jag drog mig upp vid åtta-tiden (Lola har ju lov, så sovmorgon varje morgon, weey!) och det var heeelt tyst. Och då bor vi med en tvååring. Och en nioåring. Som har en elvaåring här på besök. Men helt tyst. Så jag käkade frukost i lugn och ro, vid tjugo över åtta kommer Robert in i köket och är lika chockad han över hur tyst det är. De stora barnen kommer upp vid halv nio, och Theo vaknar kvart i nio. Efter att ha sovit i mer än 13 timmar!

Efter att ha lämnat Theo på dagis en timme senare än vanligt åkte jag, Lola och Zoe till ett ställe som heter Clip 'n climb. Ett helt ställe fyllt av klätterväggar. Jag var lite nervös i början, men det var fett roligt! Klättrade så att mitt ena finger började blöda. Och jag känner redan nu att jag kommer ha träningsvärk imorgon.

Efter det var det hem, äta lunch och iväg igen. Hade fått vägbeskrivning av Robert, och det var lätt att hitta. Lämnade av Lola (och åt en bit kaka) vid Rugby Stadium någonstans nord-väst härifrån. Hon ska filma en reklamfilm för Rugby Union! Så himla coolt! Inte allas unge som kommer vara på tv. Jag kommer bli den häftigaste au pairen.

Nu ska jag alltså ta mig upp ur sängen, för om jag stannar kommer jag somna. Jag känner mig själv. Men det är maaaassa tvätt att ta hand om, det blir, eh, roligt. Men jag får skylla mig själv, det är jag som inte tagit hand om den tidigare.

3 kommentarer:

John sa...

Ja, vad härligt.
Ingen sovmorgon här inte upp 07.00 och ploga 20 cm nysnö från vägen som slutade med att jag och traktor hamnade i diket. Fy tusan vad jobbigt det var, med hjälp av en större traktor och div grävande och domkraftanvändning kom ekipaget upp tre timmar senare.
Livet hanterar oss annorlunda där var och lever i sin verklighet.

C sa...

Oj, hjälp! Men du gjorde dig inte illa hoppas jag? Och traktorn är intakt? Men du lever som en riktig bonde, jag bara väntar på när ni skaffar kossor och går upp klockan fyra för att mjölka dem :D

Kan du inte ta lite bilder så man ser hur mycket snö det är, och maila, så kan jag visa familjen här? :)

Unknown sa...

Bilder kommer! Det är vackert som ett vykort just nu, även om flera tillfälliga staket säckat ihop för tyngden av snön.