torsdag 24 december 2009

Julafton. Fast ändå inte

Det är liksom julafton här, fast ändå inte. Det är ju imorgon, men idag och imorgon igen, för er. Jätteknäppt. Jag blev precis klar med inslagningen av alla paket. Var tvungen att åka och handla mer papper, och det var roande att se alla panikslagna ansikten i jakt på de sista julklapparna.

Igårkväll åkte vi bil till (även om jag och Robert starkt hävdade att vi borde ha promenerat) Franklin Road, där alla hus på den gatan har massor av lampor och renar och jultomtar och sånt där ni vet. Ganska coolt. Sen gick vi till den stora julgranen på Ponsonby Road, den var rätt häftig. Gjord med bara lampor som blinkar och byter färger lite hej vilt.

Öh. Jag kom precis på mig själv med att sitta och lyssna på julsånger. Frivilligt. Vad hände?

Kan meddela att paket från mamma, pappa, Kerstin, Stefan och Karin kom fram idag, samtidigt! Gigantiska också! Herregud. Lola kom nerspringande för trappan och hojtade "There's three gigantic packages for you upstairs!". Och hon fick också post idag, vilket gav mig tårar i ögonen. Såg att paketet var från Sverige, men tänkte att det var från deras förra au pair. Icke. Det var från min storebror! Så himla fint. Hon blev jätteglad (och jag också) och gav mig en lång, lång kram från dig :) Tack.

God jul allihopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi i snöiga Kömnevik vill önska dig En God Jul och Ett Gott Nytt År. Hoppas du får trevligt när du ska simma med delfinerna.
Många kramar
Inga och Lasse