torsdag 31 december 2009

Ojojoj

Det känns knäppt att vilja börja varje inlägg med "vilken dag det var..", men det är ungefär så jag känner efter varje dag. För igår var verkligen spännande! Äventyr på högsta nivå.

Det började med att vi skulle lämna Mickey på cattaryt. Kom upp till köket och insåg att han lekt med kartan under natten, så den var i tusen bitar. Åkte ändå, plockade upp Moa och begav oss mot Northwestern Motorway. Vägen dit gick bra, vi körde bara fel två gånger, och det var fel som var enkla att reparera. Lämnade av Mickey med de andra katterna och det är väl här äventyret börjar.

Moa berättade om Piha beach, som skulle vara en jättefin strand och ett surfarparadis. Dit ville vi åka. Tog vägen genom Henderson, såg tyvärr inga barn med tre tänder och sex tår, men åt på donken. Hittade vår väg till Piha, och när vi kom dit säger Moa "The thing I forgot to tell you about Piha is that it's really dangerous to swim here..". Det var det. Vi kände inte för att bada heller, det var lite för monligt och blåsigt för det. Men det var fint, det var det!

Efter att ha käkat glass började vi den svindlande vägen hem. Svindlande bokstavligt också, eftersom vägen dit var smal och kurvig. Jättekurvig. Askul att köra, men lite läskigt ibland. Hastigheten var 70, och de rekommenderar vilken hastighet man ska ta kurvorna i. Ofta typ 25,35 eller 45. Det är så skarpa kurvor det är.

Sen vet jag inte vad som hände. Fel kom vi. Massor av gånger. Sen var vi tydligen rätt, men det visste vi inte, så vi åkte tillbaka. Och åkte fel igen. Åkte två varv i varenda rondell. Allt medan Moa sov. Men vi kom rätt till slut, och då var jag trött på att köra bil. Hade skavsår på höger häl efter att ha flyttat den så mycket mellan broms och gas.

Och igårkväll var jag och Lucia på bio! (Haha, det är ju en historia hur vi kom dit också, men den orkar jag inte dra..). Vi såg "The girl with the dragon tattoo", alltså Män som hatar kvinnor. Och tro det eller ej; den var på svenska! :D Kändes som att jag var i Sverige ett tag. Den var helt okej. Lite för lång för rastlösa mig.

2 kommentarer:

Majvor sa...

Det verkar mer spännande att köra fel på Nya Zeeland än att köra fel på väg till en undangömd fotbollsplan i Sthlm iaf!

Carro sa...

Åh vad fint att filmen var på svenska :D

Gott nytt år cissi :D