söndag 27 december 2009

Söndag en gång till

Ännu en söndag när jag är lite för trött. Det blir liksom så här nere. De har inte alls samma vanor som i Sverige när det gäller att gå ut. (I och för sig var vi aldrig ute igår, men principen kvarstår). I Sverige går de flesta ut vid tio-elva. Här går vi ut (och nu snackar jag om att gå ut på krogen, alltså) vid ett-två och festar hela vägen till morgonen gryr. Det var vad som hände förra lördagen. Igår var bara allmänt rent kaos. Haha, herregud.

Vi var på en inflyttningsfest hos Moas kompis, och kom hem i taxi runt femtiden när kvällen/natten/morgonen borde avslutats ett par timmar tidigare för allas bästa, men shit happens, liksom. Varken min eller Moas mobil fungerade (av olika anledningar dock. Haha), så vi var isolerade från omvärlden till femtiden nu i eftermiddags när vi kom hem hit och jag kunde ladda min telefon. Att få Moas telefon att fungera kvarstår fortfarande.

Och imorgon åker jag och hämtar Lucía på flygplatsen! Det ska bli roligt. Och om en vecka är vi i Kaikoura och har upplevt och sett en massa saker. Jag ser så fram emot den kommande en och en halv veckan!

1 kommentar:

Moa.. sa...

Ja du Cissi... Va ska man säga? Vet inte om jag ska skratta eller gråta riktigt. Hehe... Operation fixa min mobil kvarstår iallafall. Ska ringa UK snart tänkte jag. =oP