onsdag 2 december 2009

En vanlig onsdag kl 17:07

Det börjar med ett harmlöst "That?" och ett pekande finger. Han är ute efter dem. Igen. De är redan nakna, så han behöver inte klä av dem. Jag ger dem till honom, och han börjar med den mörkhåriga. Greppar henne runt livet med bara en hand och trycker henne resolut under vattenytan. Låter henne komma upp i luften igen bara sekunder senare, men hon är blöt. Blöt, blottad och stel. Antagligen kommer stelheten från skräcken hon upplever, men jag vet inte riktigt.

Sen fortsätter han med den blonda. Henne hanterar han ännu mer brutalt. För inte nog med att han håller henne under vattenytan längre än vad någons lungor skulle klara; när han väl viker sig och låter henne komma upp igen, vrider han nacken av henne. Vrider och skruvar tills ansiktet är bakåt, och bakhuvudet framåt. Hennes stackars brunhåriga vän kan bara se på, flytandes futtiga centimeter därifrån.

När han vridit nacken av den blonda inser han antagligen att han behandlat den brunhåriga lite för vänligt.

Han dunkar henne bestämt i det vita kaklet fem gånger. Sen släpper han henne att flyta omkring i vattnet, om möjligt ännu stelare än innan.

Han vänder sig till mig, ser mig i ögonen och säger "apple custard?". För honom är allt en lek.

Och kanske är det bara jag, men jag tycker faktiskt att det är lite makabert att ha barbiedockor som badleksaker...

2 kommentarer:

Majvor sa...

Mycket bra skrivet!

S sa...

Låter som inledningen till en deckare!