fredag 25 december 2009

Christmas day

Jag sitter på golvet i mitt rum, precis framför skrivbordet. Min stol är på övervåningen, och jag orkar inte gå och hämta den. Det har varit en lång dag, men den har gått ganska fort och har varit helt okej. Har inte känts som jul alls, men det är en annan femma. Hade det inte varit för paketen och julgranen hade det kunnat vara vilken fest som helst.

Och det har varit en strålande dag! Vi var i parken och lekte vid tio imorse, då var det nästan för varmt. När jag, Lola och Isabelle gick tillbaka för att leka igen vid femtiden gick det knappt att vara ute. Men jag klagar inte :) Julklappsutdelningen hölls vid tolvsnåret och jag fick hur fina saker som helst; speciellt från er i Sverige. Det kändes tryggt att ha paket som det stod mitt namn på, men handstil jag kände igen. Jag uppskattade varenda en av grejerna ni gav mig, det värmde in i hjärtat! (Fast, mamma, varför i hela friden skickade du syltsocker? Den hade dessutom läckt..).

Igår blev en udda kväll också. Gick ut för en promenad vid sjutiden, kom ungefär 300 meter hemifrån när jag blir stoppad av en kille och två tjejer som frågar vilken min favoritjulsång är. Det slutar med att jag följer med dem och dricker öl (gratis, eftersom jag inte hade några pengar på mig) istället för att gå på promenad! Oväntat, men spännande. En av tjejerna skulle flytta till Brisbane (har jag för mig..) i Australien i Mars, så då har jag någon att eventuellt besöka där också!

Jag hoppas att ni i Sverige haft en bra jul! Vad har ni fått i julklapp? :)

3 kommentarer:

S sa...

Vi har haft en jättebra jul! I går (julafton) var jag Karin och mamma ute och sågade ner en gran som vi tog in i stugan. Det blev en ganska liten, men ändå fin gran som vi var tvungna att hänga i taket. Vi hade ju ingen fot att sätta den i, men vi tog med oss kulor och äpplen att hänga upp. Så nu ser det ut som en riktig gran, fast utan ljus och i miniatyr. Jag och Karin har en fullstor gran som väntar på oss hemma...

Jag fick jättefina klappar. Bland annat ett par långa tights som är lika tjocka som mina korta...
En jättefin gryta, en bakkurs och massa andra fina saker.

Det påminner mig, har du bakat ännu? Receptet du fick är det brödet som mamma brukar baka på julafton!

Kul att Lola blev glad för pusslet, kunde hon läsa och tolka min handstil? Jag hoppas att det inte var för många stavfel...

I dag ska vi grilla oxfilet!

Ha det så roligt på resan!

Gott nytt år och en massa kramar från storebror!

Majvor sa...

Du har sagt att de inte har någon sylt till gröten. Och då tänkte jag att du kunde göra sylten själv. Det är väl jordgubbssäsong snart?

C sa...

Stefan; er vistelse i Hede låter så himla mysig, jag vill verkligen fira jul där någon gång också! Lola blev jätteglad för pusslet, men hon klagade lite på ett par stavfel ;) Hon tror alla i Sverige har samma handstil, eftersom din och min ser lika ut, och dessutom deras förra au pairs också..

Mamma; ahaaa! Smart! Det har varit jordgubbssäsong sen jag kom. Äter jordgubbar varje dag :) Imorse hade jag jorgubbar och mango med flingorna :)